نظافت و تمیز کردن درست انواع مبلمان اداری


شما هر روز از مبلمان اداری محیط کار خود استفاده می کنید، پس بدیهی است که به مرور زمان و استفاده مکرر، مبلمان اداری شما کثیف می شوند، نتیجه ایی که این کثیفی با خود دربر دارد مبلمانی است که از نظر ظاهری جلوه زیبایی ندارد و باعث می شود که بر کیفیت کاری شما تاثیر منفی بگذارد.

پس برای جلوگیری از این اتفاق حتما باید مبلمان اداری تان هر از چند گاهی تمیز شود، اما نکته مهم قبل از تمیز کردن نحوه صحیح تمیز کردن مبلمان اداری است.

یکی از راه های افزایش طول عمر مبلمان اداری شما این است که بدانید نحوه صحیح تمیز کردن آن به چه صورت است؟ 

با ما همراه باشید تا نکات مهمی درمورد نحوه صحیح تمیز کردن مبلمان اداری را به شما آموزش داده تا دیگر مجبور به تعویض مدام مبلمان اداری خود نشوید.


مبلمان اداری

مراقبت های عمومی.

همیشه قبل از تمیز کردن کل مبلمان، اول نقطه ایی که  در دیدرس عموم نیست را برای تمیز کردن با محلول های شست وشو امتحان کنید.

به عنوان مثال :

می توانید این کار در قسمتی از پشت مبلمان یا گوشه ایی از آن تست کنید.

حتی اگر از شوینده هایی باPH کم استفاده می کنید ممکن است واکنش منفی نشان دهد و به بافت مبلمان اداری شما آسیب جدی بزند.

پس تست کردن در نقطه ایی به دور از دیدرس می تواند از این آسیب هاجلوگیری کند.

لکه های روی مبلمان را بلافاصله تمیز کنید.

 اگر لکه ایی روی مبلمانتان می بینید بهتر است سریع تر آن را پاک کنید، زیرا هرچه این عمل به تعویق بیفتد پاک کردن لکه ها سخت تر و چه بسا پاک نشدنی خواهد شد.

همیشه قبل از تمیز کردن به دفترچه راهنمای مبلمان مراجعه کنید.

اکثر مبلمان های اداری به دلیل کیفیت بالای متریال به کار برده در تولید دفترچه راهنمایی همراه خود دارند که نکاتی از قبیل، گارانتی، سبک مبلمان شما و مهم تر از همه این ها طریقه صحیح تمیز کردن مبلمان بسته به متریال به کار برده ذکر شده است .

به همین دلیل شما با خیال آسوده تر می توانید مبلمان خود را تمیز کنید بدون آنکه ذره ایی به جنس و رنگ آن آسیب وارد شود.

چگونه مبلمان اداری خود را تمیز کنیم؟

مهم ترین نکته در تمیز کردن مبلمان اداری در نوع متریال آن می باشد که ممکن است به صورت:

  • پارچه ایی
  • چرمی
  • چوبی
  • فلزی

باشد که ما به صورت مختصر نحوه ی صحیح تمیز کردن این نوع جنس از مبلمان اداری را بیان می کنیم.

مبلمان اداری پارچه ایی

اگر مبلمان اداری شما از جنس پارچه می باشد اولین کاری که باید برای تمیز کردن آن انجام دهید این است که :

تمامی سطوح را با جاروبرقی از هر گونه گرد و غبار پاک کنید سپس به راحتی با آب و یا مواد شوینده مایع که که مخصوص مبلمان پارچه ایی است تمامی سطوح را تمیز کنید.

نکته:

یکی از مناسب ترین گزینه ها برای از بین بردن گرد و غبار و البته جایگزینی عالی برای جارو برقی، پمپ باد است که با فشار زیاد هوا، تمامی گرد و غبار را در عرض چند ثانیه از بین می برد.

مبلمان اداری چرمی

مبلمان چرم را می توان به ۳ شکل و کاملا اصولی و صحیح تمیز کرد.

اولین راه تمیز کردن صحیح مبلمان چرم ، خرید پاک کننده مخصوص چرم است.

دومین راه تمیز کردن مبلمان چرم، ترکیب سرکه سفید و روغن زیتون یا کنجد است که با یک دستمال نرم تمامی نقاط چرم را باید به خوبی تمیز کنید.

سومین و آخرین راه صحیح تمیز کردن مبلمان چرم، آب و الکل است که باید به مقدار مساوی این دو ماده را با هم ترکیب کرده و با پارچه ایی بسیار نرم روی سطوح چرم بکشید.

 اگر مبلمان شما از جنس وینیل است باید بگوییم که روش تمیز کردن این چرم همانند مبلمان پارچه ایی آسان است و می توان از موادی که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم استفاده کنید.

مبلمان چوبی

مبلمانی که از جنس چوب ساخته شده اند هم نیازمند مراقب و تمیز کردن مداوم دارد.

برای تمیز کردن چوب ابتدا با یک دستمال کاملا خشک گرد و غبار آن را کاملا از بین برده و با استفاده از پولیش مخصوص چوب، شروع به تمیز کردن مبلمان کرده، اما قبل از استفاده از پولیش حتما آن را در قسمتی که به دور از دیدرس است تست کنید اگر تغییر در رنگی چوب اعمال نشد شروع به پولیش زدن در تمامی نقاط مبلمان کنید.

مبلمان فلزی

مبلمان فلزی هم همانند دیگر متریال ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. اما کمی آسان تر شما می توانید با کمی آب و مایع شوینده یک محلول عالی برای مبلمان فلزی هستند آن ها را تمیز کنید.

کمی از محلول را روی یک پارچه بسیار نرم اسپری کرده و تمامی سطوح مبلمان را تمیز کنید.