نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان اداری

 پژوهشگران بر این باورند که مغز انسان رابطه ی مستقیم و در عین حال پیچیده ایی با رنگ ها دارد و رنگ ها بر چگونگی دریافت سیگنال ها در برخی از موقعیت ها تاثیرات فراوانی دارد.

به همین دلیل بهتر است اگر شما قصد خرید مبلمان اداری برای محیط کار خود را دارید اول درمورد روانشناسی رنگ ها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید بیشترین تاثیر را هم برخود هم بر کارتان داشته باشید.

 در این مقاله ما قصد داریم تا کمی به این روانشناسی رنگ ها پرداخته و شما را در انتخاب رنگ مبلمان اداری کمک کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را به هنگام خرید داشته باشید.

همراه ما باشید...  


رنگ ها نقش مهمی در فضای اطراف ایفا می کند

 اکثر افراد وسایل محیط کارشان همچون میز مدیریت و مبلمان اداری را بعد از چند سال تغییر می دهند و همانطور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم به دلیل رابطه مستقیمی که بین  رنگ و انسان وجود دارد حتما باید در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید تا در مدت زمان استفاده، رنگ میز و صندلی شما را آزار ندهد و بر بازده کاریتان تاًثیر منفی نگذارد.

عوامل موثر در انتخاب رنگ مبلمان اداری


سه عامل در انتخاب رنگ در مبلمان دخیل هستند  

  • مقیاس

برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های بُلد و تند،استفاده کرد زیرا این رنگ ها محیط را پویا تر نشان می دهند.

نقطه مقابل فضای کوچک فضای های بزرگ است که اصولا رنگ های خنثی همانند:

  • سفید،
  • خاکستری
  •  سیاه

و...به کار می برند. پس به خاطر داشته باشید که اصول ساخت مبلمان اداری اول بر پایه مقایس محیط ها طراحی و تولید می شود.


اما اگر شما هم همانند من با اصول و روانشانسی رنگ ها به خوبی آشنا و با آن  دست و پنجه نرم کرده اید پس باید  خارج از چارچوب قوانین بالا عمل کنید.


  • سَبک

سبک ها هم از لحاظ رنگ هم از لحاظ طرح با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال:

از دید هنری و شخصیت شناسی رنگ های ساده و خنثی در ترکیب با اشکالی هندسی همانند مربع  و مستطیل  بیانگر ایستایی و مردانگی است.

نقطه مقابل رنگ های خنثی و زاویه های تیز، اشکال منحنی همانند دایره و بیضی با رنگ های ملایم هستند که نشانگر زنانگی است.



حال که کمی در مورد اشکال هندسی و رنگ ها آشنا شدید بهتر می دانید که حتما لازم است درمورد رنگ شناسی و شخصیت شناسی اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید خارج از این قوانین دست به کار شده و دکوراسیون خود را مطابق با سفارشی وبراساس قوانین خود دیزاین کنید.


  • متریال

مهم ترین سوال در این قسمت این است که آیا شما قصد دارید تا از چوب برای متریال مبلمان اداری خود استفاده کنید؟

اکثر افراد دست به تلفیق متریال های مختلف  می زنند به طور مثال:

در کنار متریال چوبی که هم به سبک کلاسیک نزدیک است و هم  حس گرما و طبیعت را القا می کند وسایلی مدرن با جنسی متفاوت که بیشتر سبک و سیاق امروزی تعلق دارد استفاذه می کنند این  کار یک ایده بسیار جالب و چشمگیر است زیرا خارج از مقررات همیشگی دیزاین این عمل را بکار برده اند.



رنگ های محبوب برای مبلمان اداری

نمی توان قاطعانه گفت که افراد بیشتر چه رنگی را برای مبلمان اداری خود انتخاب می کنند اما بیشتر مشتریان مجموعه آریاچیله که شرکت های بزرگ و معتبر هستند با کمک کارشناسان معماری و دکوراسیون داخلی مجموعه بیشتر از رنگ های خنثی از تناژهای گرم و سرد برای مبلمان اداری خود استفاده می کنند 

این رنگ ها که طیف گسترده ایی دارند شامل:

سفید، شیری،زیتونی، بژ، قهوه ای، خاکستری، مشکی و... هستند این طیف بیشترین طرفدار را برای مبلمان اداری به سمت خود جذب کرده، اما شما می توانید با ترکیبی هوشمندانه از رنگ های مکمل یا متضاد ملایم ترکیبی فوق العاده جذابدر کنار این رنگ های خنثی بسازید.

اما رنگ های ونگه، قهوه ایی، بژ، مشکی و... پر سفارش ترین رنگ های مبلمان اداری آریاچیله هستند



  نکاتی درمورد انتخاب رنگ مبلمان



در پایان حتما به یاد داشته باشید که...

  • طرح و رنگ شما یا مکمل یا متضاد رنگ کف و دیوار حتی فرش و روشنایی محیط شما باشد تا بتوانید محیطی خاص را خلق کنید.

  •  اگر قصد دارید از سبک پاپ آرت در انتخاب رنگ و طرح مبلمان اداری خود استفاده کنید حتما از مبلمان ساده برای به پیاده سازی این سبک استفاده کنید.

  •  برای داشتن محیطی پویا و پر انرژی  در محیط کاریتان حتما از رنگ های ساده وخنثی (گرم یا سرد) استفاده کنید و در کنار آن از اکسسوری هایی با رنگ های خنثی( گرم یا سرد ) استفاده کنید.

  •  به طور ساده تر رنگ های مکمل و متضاد خنثی، ترکیبی فوق العاده جذاب درکنارهم خلق می کنند و می تواند یک محیط کار بسیار لوکس را برای شما بسازد.