چگونه می توان میز و صندلی اداری مناسب را انتخاب کرد؟

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را در انتخاب بهتر میز وصندلی اداری راهنمایی کنیم تا هنگام خرید دچار انتخاب غلط نشده و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید زیرا میز و صندلی یکی از ان دسته لوازمی هستند که ممکن است با فاصله زمانی طولانی تعویض شود پس بهتر است در انتخاب آن بیشتر دقت کرد.

ممکن است درنگاه اول خیلی مهم بنظر نرسد که صندلی انتخابی شما استاندارد باشد یا خیر! اما باید گفت اگر صندلی شما استاندار باشد شما در مدت زمان کارتان احساس خستگی، کمردرد و درد مچ نخواهید داشت، اما اگرصندلی انتخابی شما ارگونومیک نباشد به مرور زمان علاوه بر احساس درد، عضلات شما تحلیل رفته و باعث بروز مشکلاتی همچون مچ درد، کمر درد و آسیب به ستون فقرات خواهد شد.

پس باید گفت مزیت انتخاب صندلی استاندار یا ارگونومیک از همان ابتدای استفاده کاملا مشهود خواهد بود و برراندمان کاری شما هم تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ارزیابی تنظیمات صندلی

تنظیمات صندلی

صندلی ارگونومیک شما باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی ارتفاع مورد نیاز خود را تنظیم کنید. این آپشن امکان تنظیم ارتفاع را برای افراد با قد های مختلف را مهیا می سازد.

تنظیم ارتفاع دسته   

یک صندلی ارگونومیک خوب به شما این امکان را می دهد تا اجزای مختلفش را با توجه به نیازتان تنظیم کنید. صندلی انتخابی شما حتما باید امکان تغییرارتفاع دسته را داشته باشد تا شما متناسب با ارتفاع میز، ارتفاع دسته صندلی را تنظیم کنید.

ارزیابی پشتی صندلی

تکیه گاه صندلی

صندلی های ارگونومیک به صورت کامل از کمر و ستون فقرات محافظت می کنند. اگر کار شما به گونه ایی است که باید به صورت طولانی مدت پشت میزکارتان نشسته باشید، حتما باید صندلی انتخابی شما به گونه ایی باشد تا به طور کامل تمامی قسمت های کمر شما را پوشش دهد پس حتما قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که صندلی ارگونومیک انتخابی شما قابلیت تنظیم تکیه گاه را داشته باشد

محافظ کمر در صندلی

محافظ کمری صندلی

صندلی هایی که به طور کامل از ناحیه کمر پشتیبانی نمی کنند و گودی کمر راپوشش نمی دهند به مرور زمان قست تحتانی کمر را دچار اختلال خواهند کرد زیرا کمر به صورت طبیعی کمی منحنی شکل است و اگر از صندلی غیر استاندارد استفاده شود این منحنی به مرور زمان از بین می رود و فرد دچار کمردرد بسیار شدید خواهد شد

ارزیابی تکیه گاه صندلی

تکیه گاه صندلی

تغییر زاویه پشتی صندلی

حتما اطمینان حاصل کنید که پشتی صندلی انتخابی شما حالتی برای تغییر زاویه داشته باشد. تغییر زاویه صندلی یک گزینه بسیار مهمی است که بر قسمت تحتانی کمر تاثیر مستقیم می گذارد. اگر کار شما یه گونه ایی است که باید بیشتر وقت خود را پشت میز کار سپری کنید این گزینه می تواند فشار وارد شده بر نخاع  کمر را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

هنگام خرید صندلی ۲ ویژگی بسیار مهم را در نظر داشته باشید

  1.  کفه نشیمنگاه حدود ۱اینچ حتما باید هنگام نشستن بزرگ تر باشد.
  2.  کفه نشیمنگاه باید کاملا پشت زانو های شما قرار بگیرد.

نهایی کردن خرید

حالا نوبت این است که در مورد سبک انتخابی خود تصمیم بگیرید. صندلی اداری ارگونومیک در طرح های مختلفی تولید می شود؛ اما بخاطر داشته باشید که این سبک با صندلی های کلاسیک بسیار متفاوت است زیرا هر سبکی هدف مزایای خاص خود را دارد.

بهتر است برای خرید ابتدا به فروشگاه های تولیدی مبلمان و میزاداری مراجعه کنید. همچنین با خواندن دانستنی های که ما برای شما آماده کرده ایم می توانید انتخابی دقیق تر داشته باشید اما قبل از خرید بهتر است حتما صندلی مورد نظر را تست کرده و در مرحله بعد از طریق سایت های فروشگاهی نظیر آریاچیله راحت و سریع خریدتان را به صورت آنلاین ثبت کنید.

بعد از انتخاب صندلی اداری مناسب نوبت میزاداری است که نتنها باید از لحاظ بصری بسیار زیبا جلوه کند بلکه باید همانند صندلی اداری که در بالا اشاره کردیم استاندار نیز باشد زیرا میز اداری یکی از ارکان مهم در فضای کاری است که شما بیشتر وقتتان پشت آن هستید بنابراین باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

همراه ما باشید تا شما را با میزاداری استاندار بهتر آشنا کنیم.

مواردی که باید در انتخاب یک میز اداری به آن دقت کرد عبارتند از:

سبک کار

اولین نکته ایی که باید در نظر بگیرید نحوه استفاده از میز کارتان است؛ آیا زیاد با کامیپوتر کار کنید؟ شاید ممکن است بیشترکار شما به وسیله تلفن انجام شود! پس اول بهتر است قبل از جست و جو در مورد میز کار به سبک کار و نوع استفاده از آن را مشخص کنید.

شکل ظاهری

میز های اداری در شکل و متریال های مختلفی طراحی و تولید می شود. شما به عنوان فردی که قرار است از میز استفاده کنید به خوبی می دانید که بیشتر وقتتان را قرار است پشت میز بنشیند پس بهتر است حتما یک میز استاندار را انتخاب کنید.یکی از ترفند های سریع که بتوان گفت ارتفاع میز استاندار است یا خیراین است که شما کنار میز ایستاده دست خود را به سمت دیگر میز پراز کنید در این حالت بدن شما باید به حالت ۹۰ درجه در بیاید اگراین زاویه به خوبی شکل گرفت ارتفاع استاندار است در غیر این صورت آن میز استاندار نیست البته شما می توانید به وسیله متر نیز این کار را انجام دهید.

فضا

یکی از مهم ترین گزینه های برای خرید میز اداری بعد از استاندار بودنش میزان فضای محل کار شماست.آیا محیط کاریتان فضایی بزرگ دارد یا شما هم از آن دسته افرادی هستید که محل کارشان در منزلشان است و فضایی کوچک دارند؟ خوشبخاتنه میز های اداری برای هر فضای و سلیقه ایی در ابعاد، رنگ و طرح های مختلفی تولید می شود و جای هیچ نگرانی برای ابعاد و انداره وجود نخواهد داشت.

مواد و متریال

میزاداری همانطور که قبل تر اشاره کردیم از مواد و متریال مختلفی همچون چوب، فلز، شیشه و... تولید می شود که شما با توجه به سبک کار و همچنین بودجه ایی که برای آن در نظر گرفته اید می توانید میز اداری مد نظر خود را انتخاب کنید.

و در پایان...

امیدواریم شما با خواندن این مقاله و با نکاتی که به آن اشاره کردیم شما بتوانید به راحتی  میز و صندلی اداری خود را انتخاب و خریداری کنید.