استفاده از صندلی اداری ارگونومیک

هنگام خرید بهترین صندلی اداری ارگونومیک انتخاب یک صندلی اداری متناسب با نیاز های کاربراز اهمیت ویژه ای برخوردار است.  هر صندلی اداری که در فروشگاه ها با نام صندلی ارگونومیک فروخته می شود حتما از اصول ارگونومیک درآن استفاده نشده است. این دانستی به شما کمک می کند تا در خرید صندلی اداری ارگونومیک دقت بهتر و انتخابی صحیح تر داشته باشید.

آیا می خواهید بهترین صندلی ارگونومیک اداری را برای محیط کاری خود خریداری کنید؟ ما می توانیم شما را در انتخاب صندلی ارگونومیک راهنمایی کنیم شما می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس گرفته و طبق نیازتان بهترین و مناسب ترین صندلی اداری ارگونومیک را خریداری کنید.

همراه ما باشید...

برای داشتن راحتی و انعطاف پذیری مطلوب باید دامنه ارتفاع صندلی شما با توجه به نیاز شما قابل تنظیم باشد که برای این کار صندلی ها اداری مدیریت، کارمندی، کارشناسی و... دارای جک های ۸ و ۱۰ سانتی متری است.

تنظیم صندلی اداری نه تنها به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکنه بنشینید بلکه فشار وارده بر کمر و زانو ها را بسیار کاهش می دهد. باید ارتفاع صندلی رابه گونه ایی تنظیم کنید که پاهای شما کاملا با سطح زمین در تماس باشد.

اندازه کفه نشیمنگاه:

کفه نشیمنگاه باید به قدری بزرگ باشد که فرد به راحتی بتواند روی بنشیند اما کفه صندلی نباید به گونه ایی باشد که زیاد نزدیک به زانوی شما قرار بگیرد و زاویه قائم زانوی شما را خراب کند. عرض کفه نشیمنگاه هیچ گاه نباید کاملا اندازه باسن باشد باید حداقل ۳ سانتی متر بزرگ تر نشیمنگاه باشد. نکته مهم اینجاست که عرض نشیمنگاه صندلی نباید بیشتر از ۳ سانتی متر باشد زیرا شما باید بتوانید به راحتی ساق دست خود را روی دسته صندلی و کاملا موازی با میز کارتان قرار دهید.

انتخاب مکانیزم صندلی:

این مکانیزم نحوه حرکت صندلی به عقب را کنترل می کند، شما می توانید توسط این اهرم که در زیر نشیمنگاه صندلی تعبیه شده با چرخش و یا کشش به راحتی حالت مورد نظر خود را تنظیم کنید. البته ناگفته نماند که بعضی از مدل های صندلی اداری بیش از دو مکانیسم را ارائه می دهند که ما در اینجا به ۲ مدل از پرکاربرد ترین آن ها اشاره کوچکی خواهیم داشت:

مکانیزم چند منظوره:

این مکانیزم به دلیل طیف گسترده ای از حالت های تنظیم بسیار مورد توجه قرار دارد؛ زوایای عقب صندلی به صورت جداگانه قابل تنظیم وشیب دار می شوند و به شما این امکان را می دهد تا در زوایای مختلف بتواند تکیه گاه خود را قفل کنید.

مکانیزم سینکرو:

در ایران به نام براکت دار شناخته می شود اینر نوع مکانیزم به گونه ایی است که نشیمنگاه و تکیه گاه زاویه ایی متغییر نسبت به هم دارند و از لحاظ ارگونومیک بودن زیاد استاندارد نیست.

تنظیم ارتفاع پشتی صندلی:

پشتی صندلی را باید به گونه ایی تنظیم کنید تا منحنی کمر کاملا در محل مورد نظر قرار بگیرد.

تنظیم زاویه عقب:

این آپشن در صندلی های ارگونومیک به شما کمک می کند متناسب با نیازتان زاویه صندلی را تنظیم وسپس قفل کنید. البته این آپشن در صندلی های اداری ارگونومیک زیاد به چشم میخورد .

دسته صندلی:

دسته صندلی هم همانند دیگر گزینه ها بسیار مهم و ضروری است. دسته های صندلی باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد دسته صندلی یک محور اصلی برای راحتی کاربر هنگام کار با رایانه می باشد.

پایه صندلی:

پایه صندلی باید حداقل ۵ پر ( ستاره ) باشد. پایه های با کیفیت و چرخ های ژله ایی می تواند به راحتی بر روی هر سطوحی حرکت کند.

بالش:

این بالشتک ها برای پشت گردن کاربر طراحی و تعبیه شده است و می تواند فشار و خستگی ناحیه گردن و سر را تا حد بسیاری کاهش دهد. اگر شما هم با مشکل گردن و سر درد مواجه هستید این گزینه می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

ما در این دانستنی فقط به چند نکته از مهم ترین نکات استفاده از صندلی اداری ارگونومیک اشاره کردیم که حتما باید هنگام خرید صندلی ارگونومیک به آن بسیار دقت کرد؛ گروه تولیدی آریا چیله با دراختیار داشتن به روزتکنولوژی روز دنیا و استفاده از متریال با کیفیت توانسته یکی از برترین تولید گنندگان مبلمان و میز اداری در ایران باشد.

شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش و یا شبکه های اجتماعی به صورت کاملا آنلاین سفارشات خود رابه راحتی ثبت کرده و پیگیری سفارشات خود را از طریق کارشناس مربوطه انجام دهید.