تاثیرات انتخاب مبلمان اداری مدرن در محیط کاری

با توجه به این موضوع که مبلمان مد نظر ما، مبلمان اداری می باشد باید بگوییم که، هر یک از اعضای مبلمان که در محیط کاری شما وجود دارد نقش بسیار مهمی در تقویت بهره وری وهمچنین زیبایی محیط شما ایفا می کند.

شما با انتخاب و چیدمان درست می توانید میزان بهره وری مجموعه خود را نه تنها از نو، بلکه بیشتر و بهتر از قبل به رشدی چشمگیر برسانید. به همین دلیل است که تقریبا تمامی فضاهای اداری سراسر دنیا با تغییر مبلمان قدیمی و جایگزین  کردن آن با مبلمان اداری مدرن فضایی چشمگیر و لوکس برای قسمت های مختلف مجموعه اداری خود مهیا می کنید.

در این دانستی ما به چند نکته ای که می تواند شما را متقاعد کند که چرا مبلمان اداری مدرن به شما کمک کند تا بهره وری خود رابالا ببرید اشاره می کنیم.

همراه ما باشید...

مبلمان قدیمی 

مبلمان قدیمی نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از لحاظ استاندارد هم مورد تایید نیست. این مبلمانی که دور تا دور شما احاطه کرده و از صندلی کارمندی گرفته تا نیم ست های اداری و انتظار، باعث تضعیف روحیه کارکنان می شود و این از بین رفتن روحیه ارتباط مستقیمی با راندمان کاری آنان دارد. همین امر سبب می شود تا رفته رفته ضمن بهره وری کم کارمندان باعث افت رتبه مجموعه شما بین سایر رقبا می شود.

رنگ

بسیاری از شرکت ها مبلمان مد نظرشان را با رنگهای روشن انتخاب می کنند دلیلش هم این است که رنگهای خنک و روشن به بالا بردن روحیه فرد کمک کنند. این یک روش مناسب برای کاهش استرس و همچنین باعث افزایش بهره وری خواهد بود..

نظم 

در کنار مبلمان زیبا و مدرن، شما به تمیزی و نظم هم احتیاج دارید. نظم و تمیزی به شما علاوه بر آرامش احساس مثبت نیز می دهد و همین امر در کار شما هم تاثیر مثبت خواهد داشت. یک مجموعه بی نظم، شور و اشتیاق کارکنان را برای کار از بین می برد اما یک مجموعه منظم و تمیز باعث می شود تا کارکنان از بودن در آن محیط لذت برده  و کارهای محوله را به خوبی انجام میدهند.

وسایل پرکاربرد

منظور از وسایل پرکاربرد، وسایل و مدارکی است که شما هر روز با آن سروکار دارید پس باید دست یابی به آن ها برای شما بسیار آسان باشد تا زمانی که شما به آن ها نیاز دارید بدون هدر دادن زمان به راحتی از آن استفاده کنید.

اغلب کارکنان دفاتر برای دسترسی به وسایل موردنیازشان همانند چابگر، تلفن، کمد بایگانی و... حتما باید از جای خود برخواسته و به جای دیگری از محیط کاری رفته تا کار خود را انجام دهند. پس نگه داشتن وسایلی که بیشترین استفاده در روز را از آن دارید نه تنها سرعت انجام کار ها را برای شما بیشتر می کند بلکه باعث بالا رفتن بهره وری کار هایتان نیز خواهد شد.

و در پایان ...

برای تکمیل این دانستی باید این نکته بسیار مهم را حتما یادآوری کنیم...

روشنایی روز

طبق تحقیقاتی که به عمل آمده، کارکنان مجموعه هایی که هنگام کار از نور خورشید بی بهره هستند نسبت به افرادی که تمام اطرافشان با پنجره و نور خورشید احاطه شده از سلامتی جسمانی و روحی نسبتا ضعیف تری برخوردار هستند. همچنین آنها در انجام کارهایشان کمی ضعیف تر عمل می کنند. دلیل ضعیف بودن در کار اینجاست، افرادی که از نور خورشید بی بهره هستند کسل و خواب آلود می شوند و همین امر بر کیفیت کارشان تاثیر منفی دارد.

بنا به گفته Ivy Cheung ( اوی چونگ) نویسنده و کاندید دکترای علوم اعصاب دانشگاه نورث وسترن، تاثیرات قرار گرفتن افراد ( کارمندان ) بر نور خورشید بسیار شگفت انگیز است. وی افزود کیفیت کار زندگی افراد می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار بهبود بخشد.