اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کارمندان

اگر قصد تجهیز مجدد دفتر کاری خود را دارید و به دنبال مبلمان اداری مناسب برای خود و کارکنانتان هستید باید قبل ازهر کاری ابتدا کمی در مورد صندلی مدیریت و کارمندی استاندارد کمی تحقیق کنید تا بهترین گزینه را هنگام خرید انتخاب کنید. امروز ما قصد داریم تا درمورد صندلی اداری کارمندی و اهمیت صحیح انتاب کردن آن کمی برایتان توضیح دهیم. 

همچنین شما می توانید برای تکمیل اطلاعات خود برای در جهت خرید صندلی مناسب کارمندی پس از مطالعه این مطلب، دانستی بعدی ما با مضمون راهنمای قیمت میز های اداری را مطالعه کنید.

همراه ما باشید...

با طولانی شدن مدت کاری کارمندان رفته رفته آن ها احساس خستگی و درد عضلانی می کنند. این احساس خستگی فقط و فقط برای خرید نادرست شما بوده زیرا صندلی های استاندارد به هیچ وجه در فرد احساس خستگی و درد عضلانی را تشدید نمی کند بلکه با طراحی صحیح سعی در بهبود وضعیت جسمانی آنان دارد.

در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا صندلی کارمندی نامناسب می تواند بر سلامت کارکنان صدمه وارد کند؟

مطالعات نشان داده است که، نشستن مداوم پشت میز آن هم روی صندلی نامناسب صدمات بسیار بدی بر بدن و ستون فقرات وارد می کند. بیشتر افرادی که دچار آسیب دیدگی درستون فقرات خود می شوند افرادی هستند که از صندلی های کارمندی یا مدیریت نامناسب استفاده کرده اند. اگر صندلی کارمندی خود را به طور صحیح از ارتفاع نشیمنگاه، دسته تا تکیه به طور دقیق تنظیم نکنید این اتفاق منجر به گرفتگی و درد عضلانی در نواحی پا، شانه، کمر و... خواهد شد.

برای چلوگیری از این نوع صدمات پیشنهاد ما به شما انتخاب صندلی کارمندی مناسب و استاندارد است...

چرا صندلی کارمندی استاندارد؟

مطالعات نشان داده است که تاثیرات صندلی استاندارد بر روی افراد به گونه ایی بوده است که نه تنها بر بهره وری کار کارکنان و جلوگیری از اتلاف انرژی تاثیر مثبت گذاشته بلکه بر روی سلامت بدن نیز بسیار نقش مهمی را ایفا می کند.

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

در حال حاضر انواع زیادی صندلی اداری در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها به گونه ایی متفاوت از یکدیگر ساخته شده است. اما باید در نظر داشت که هر صندلی کارمندی استاندارد نیست حتی اگر راحت باشد. افرادی که اکثرا پشت میز نشین هستند و کار خود پشت میز انجام می دهند همانند منشی ها، کارشناسان فروش و... حتما باید از صندلی  کارمندی یا کارشناسی استاندارد استفاده کنند . صندلی استاندارد کارمندی و کارشناسی علاوه بر طراحی صحیح واصولی به افراد کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن در ساعات .اداری بدون احساس خستگی کارشان را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند 

۴عامل مهم در انتخاب صندلی اداری کارمندی

خرید یک صندلی اداری استاندارد یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند هم برای شما هم برای کارمندان شما خواهد بود. زیبایی و قیمت یکی از عوامل مهم برای انتخاب و خرید یک صندلی کارمندی است اما باید به خاطر داشته باشید اگر سایر جنبه های مهم همانند استاندارد بودن را نادیده بگیرید بعد از مدتی پشیمان خواهید شد. ما ( چیله ) تمامی دانش تخصصی و ۱۵ سال تجربه خود را برای انتخاب ۴ عاملی که در خرید صندلی کارمندی مناسب باید در نظر بگیرید جمع آوری کرده ایم تا بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید

  • کاربرد

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا قرار است از این صندلی استفاده شود یا خیر؟ مسلما در پاسخ به این سوال خواهید گفت بله! درست است ما می دانیم که قرار است از صندلی استفاده کنید اما زمان نشستن شما روی این صندلی چقدر خواهد بود؟ آیا قرار است ساعت های زیادی روی این صندلی بنشینید از این صندلی استفاده کنید؟ یا فقط قرار است خیلی کوتاه در هفته از آن استفاده کنید؟ این ها همه سوالاتی است که شما باید قبل از خرید صندلی به آن با دقت جواب دهید.

  • تنظیمات

این گزینه ما را به سمت انعطاف پذیری سوق می دهد. شاید یکی ازمهم ترین جنبه ها هنگام انتخاب صندلی اداری کارمندی همین گزینه باشد. تطابق بدن فرد با صندلی هنگام نشستن بر روی صندلی یکی از مهم ترین عواملی است که یک صندلی را استاندارد می کند. گزینه هایی که باید قابلیت تنظیم در صندلی کارمندی را داشته باشند عبارتند از:

  1. تکیه گاه
  2. محافظ کمر
  3. نشیمنگاه
  4. دسته

صندلی های اداری مخصوصا صندلی هایی که قرار است طولانی مدت از آن استفاده شود باید بسیار راحت باشد تا مشکلات جسمانی را به حداقل ممکن برساند وبهره وری در مجموعه را بالاببرد. اگر شما به دنبال راحتی کارکنان خود هستند و می خواهد درکنار آن جایگاه خوبی میان سایر رقبای خود داشته باشید صندلی های استاندارد که به نام ارگونومیک می شناسند بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  •  مواد و متریال

یکی مهم ترین مواردی که تاثیر مستقیمی بر ظاهر و قیمت دارد مواد ومتریال است. اگر صندلی شما از مواد مرغوب و با کیفیت تهیه شده باشد مسلما قیمت بالایی خواهد داشت اما اگر از متریال بی کیفیت استفاده شود مسلما کیفیت پایین وقیمت ارزانی خواهد داشت.

  • و در نهایت قیمت

مهم ترین و آخرین نکته در خرید صندلی قیمت آن است آیا شما می خواهید از صندلی کارمندی استفاده کنید که هزینه اندکی دارد و پس از مدتی دچار خرابی می شود؟؟ یا می خواهید از صندلی کارمندی با مواد ومتریال مرغوب استفاده کنید که علاوه بر گارانتی استاندارد نیز هست؟

درست است که صندلی های استاندارد کمی نسبت به بقیه صندلی ها قیمتی بالاتر دارد اما ارزش هزینه کردن را نیز خواهد داشت زیرا همانطور که پیش تر هم در این دانستی و هم در دیگر دانستنی ها اشاره کردیم صندلی های استاندارد نه تنها می تواند نقش مهمی در سلامتی شما و کارکنانتان داشته باشد بلکه می تواند در افزایش هر چه بهتر بهره وری مجموعه شما در میان سایر رقبا هم نقش بسیار مهمی را ایفا کند.