کارهایی برای ایجاد یک محیط کار پویا و مثبت

طبق تحقیقات به عمل آمده چند عامل باعث عدم بهره وری در محیط کاری می شود و یکی از مهم ترین عواملی که باعث خنثی شدن انرژی و سرکوب خلاقیت است نامناسب بودن جو محیط کار است. پس شما باید درخلق محیط کار زیبا وجذاب تمام تلاش خود را کرده  تا بتوانید همه جوره نیازهای کارکنان خود را برای بهره وری هر چه بهتر انجام دهید.

امروز قصد داریم تا چند نکته مهم برای ایجاد یک محیط کار پویا و با انرژی را برای شما بازگو کنیم؛ با انجام این کارها هم از لحاظ روحی و هم جسمی می توانید شاهد پیشرفت در کار و افزایش بهره وری در کارهایتان شوید.

برخی از این نکات عبارتند از:

خلاقیت در کار

یکی از بهترین و ضروری ترین کار برای پیشرفت در کار خلاقیت و همفکری است. وجودفضایی برای تعامل و همفکری می تواند مهم ترین عامل برای بازدهی بهتر و پیشرفت مجموعه باشد. بدون استرس ایده های خودرا با یکدیگردر میان بگذارید و در موردآنها با هم بحث کنید. همچنین می توانید افراد خود را ترغیب به نوشتن ایده برای بهره وری و ارتقا بهتر مجموعه کنید.

روانشناسی در کار

 طبق مطالعات اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند که رنگ سبز  نه تنها باعث ایجاد حس آرامش در افراد می شود بلکه باعث ابتکارعمل در محیط کار نیز می شود. شما می توانید با استفاده از رنگ، کاغذ دیواری یا حتی دیوار گیاهی فضای خود را بسیار زیبا جلوه دهید. همچنین می توانید با استفاده نورپردازی و بکارگیری سایه روشن هایی برای جلوه بهتر در کار استفاده کنید این کار باعث چشمگیر شدن فضای شماخواهد شد 

تمیزی و آراستگی محیط کار

تمیز و مرتب نبودن محیط حتی میز کارکنان باعث عدم تمرکز و خروجی نامناسب در کارآنان می شود. مکمل این آراستگی و تمیزی داشتن تهویه مناسب در محیط کار است، اگر تهویه به خوبی انجام نشود باعث مشکلات جدی در بین کارکنان خواهد شد.

بعنوان مثال:

  •  شما می توانید از دستگاه های تهویه هوا برای از بین بردن گردو غبار و تمیز نگه داشتن هوای داخل محیط استفاده کنید.
  • همچنین می توانید از دستگاه هایی برای تمیز کردن کف کفش که در اکثر سازمان ها برای جلوگیری از ورود گردوغبار است نیز استفاده کنید.

تقدیر و پاداش

یکی از راه های بالابردن روحیه کارکنان تقدیر و دادن پاداش در برابر کارهای مثبت آنان در جهت رشد مجموعه خواهد بود. این کار برای بالا بردن روحیه آنان درجهت مشارکت در انجام کار تیمی هم رفته رفته بیشتر می شود.