مبلمان اداری مناسب چه ویژگی های دارد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محل کار تان سپری می کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این دانستی را مطالعه کرده تا با درک بهتری از مبلمان استاندار اداری بهتر آشنا شوید.

اکثر کارمند حداقل ۸ ساعت یا بیشتر از این تایم را در محل کارخود سپری می کنند و اگر این تایم را پشت میز و صندلی غیراستاندارد اداری بگذرانند حتما دچار صدمات جبران ناپذیر جسمی خواهند شد.

اگر در طول مدت تایم کاری خود احساس خستگی و بدن درد در نواحی گردن، کمر، مچ، زانو و... را دارید پس سلامتی جسمی شما به شدت در خطر است و باید خیلی فوری مبلمان اداری خود را تعویض کنید؛ یک صندلی اداری کارمندی یا مدیریت با طراحی بسیار ضعیف منجر به بیماری های جبران ناپذیر خواهد شد.

ما قصد داریم در اینجا به چند نکته بسیار مهم در مورد ویژگی های مبلمان اداری مناسب اشاره کنیم تا شما با بررسی دقیق تر صندلی اداری خود درک بهتری از یک صندلی اداری مناسب داشته باشید.

 تکیه گاه

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب صندلی ارگونومیک داشتن صندلی اداری با تکیه گاهی قابل تنظیم هم در قسمت ارتفاع و هم در قسمت کمری آن می باشد.عرض استاندارد تکیه گاه های مبلمان اداری چیزی در حدود۴۰ الی ۵۰سانتی متر است. این عرض برای پشتیبانی از منحنی ستون فقرات شما برای جلوگیری از بروز صدمات طراحی شده است.

ارتفاع نشیمنگاه

ستون فقرات شما در حالت استاندارد دارای انحنا می باشد اگرهنگام نشستن از صندلی استاندارد استفاده نکنید این انحنا به مرور زمان از بین می رود و منجر به کمر درد و بیماری های جبران ناپذیری می شود. بهتراست صندلی مورد نظر شما نشیمنگاهی بزرگ داشته باشد تا احساس راحتی داشته باشید.

مواد و متریال

یک صندلی خوب باید از مواد بادوام و قوی ساخته شود. همچنین باید به گونه ایی شاخته شده باشد که  قسمت تحتانی کمر شما را به خوبی پوشش دهد. متریالی عالی و با کیفیت هستند که گردش هوایی خوب و رطوبت و گرما را از بین ببرد.

دسته

دسته های صندلی کمک بزرگی به کاهش فشار وارده به (کمر) را دارند همچنین دسته های صندلی ارگونومیک باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند تا از صدمه های جبران ناپذیر به مچ دست بتواند جلوگیری کند.

این فقط چند نکته از مهم ترین نکات یک صندلی اداری مناسب بود که برایتان به صورت مختصر توضیح دادیم در دانستی بعدی قصد داریم تا به شما بگوییم چگونه مبلمان اداری مناسب می تواند باعث بهره وری بهتر در کارتان شود.