چگونه مبلمان اداری مناسب می تواند بهره وری را افزایش دهد؟

در این مقاله ما نگاهی به این موضوع خواهیم داشت که مهندسی ارگونومیک چگونه می تواند تاثیرمستقیمی در بهره وری هرچه بهتر در کار شما داشته باشد. همراه ما باشید تا با بررسی چند نکته بسیار ساده شما را با مبلمان، صندلی و میز اداری استاندارد بهتر آشنا کنیم.

صحیح نشستن

بهتر است به دنبال صندلی اداری مناسبی باشید که با ستون فقرات و بدن شما هماهنگی داشته باشد؛ در کنار مبلمان ارگونومیک شما باید به دنبال میزی استاندارد هم باشید مهندسی ارگونومیک دراینجا ارتفاع استاندارد برای میز را چیزی حدود ۷۵ الی ۸۰ سانتی متراعلام کرده است که این ارقام برای افرادی با قد ۱۶۰ الی ۱۹۰ سانتی است.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری برای یک محیط کارعبارتند از:

دسته  

زمانی که آرنج شما روی دسته صندلی قرار می گیرد باید حتما مچ دست شما با سطح میزکارتان هم سطح و موازی باشد. این کار برای راحتی در کار کردن مخصوصا برای افرادی است که بیشتر کارشان با رایانه می باشد.

پس اگر قرار است تمام مدت با رایانه کار کنید میزی با ارتفاع ۸۰ سانتی متر با کشو برای قراردادن صفحه کلید گزینه ی مناسب است. البته شما می توانید با تنظیم ارتفاع صندلی اداری خود به ارتفاع مد نظرتان به راحتی دست پیدا کنید.  

نشیمنگاه

با نشستن طولانی مدت در هنگام کار ممکن است شما دچار خستگی و درد عضلات شدید شوید، پس باید پاهای شما در حالت قائم وکف پاهای شما کاملا روی زمین قرار بگیرد؛این حالت به گردش هر چه بهتر خون در بدن شما کمک می کند. پس بهتر است هنگام خرید به دنبال صندلی ارگونومی مناسبی باشید که علاوه بر اهرم تنظیم تکیه گاه قابلیت تنظیم ارتفاع دسته و ارتفاع نشیمنگاه را هم داشته باشد.

فایل و کشو

نکته مهمی که می توان قاطعانه گفت اکثر افراد به آن دقت نمی کنند فضایی برای پرونده ها، کتاب ها،  لوازم جانبی و... می باشد. پس بهتر است برای دسترسی سریع به این مدارک یک فایل یا کمد در کنار میز خود داشته باشید تا به راحتی و در زمان مورد نیاز به آن دسترسی داشته باشید. 

سایر وسایل مورد نیاز برای بهره وری بهتر در محیط کار

پریز برق

از رایانه گرفته تا پرینتر، تلفن، شارژرهای تلفن همراه و... می تواند با روشی بسیار منظم و بدون شلوغی برای نگه داشتن کابل ها در محیط کارتان استفاده کنید.

ویژگی های قابل تنظیم

مبلمان اداری همراه با قفسه و کمد های متحرک ( چرخ دار ) به شما این امکان را می دهد تا به راحتی هر زمان که مایل به جا به جایی وسایل خود بودید آنها را به هر قسمتی که تمایل داشتید تغییر مکان دهید.

سخن آخر

در پایان ، هنگامی که در صدد راه اندازی فضای اداری خود هستید ، مهم است که به دنبال لوازمی باشید که درعین زیبایی کاربردی هم باشد و از مهندسی ارگونومیک در آن استفاده شده باشد تا هم بهره وری کاری شما را پیش از پیش افزایش دهد.