نشستن های طولانی مدت چه عوارضی دارد؟!

انرژی که در بدن هنگام نشستن استفاده می کنید نسبت به زمانی که راه می رود و یا ایستاده اید بسیار کمتر است. طبق تحقیقات به عمل آمده نشستن های طولانی مدت باعث بروز بیماری های بسیاری می گردد که شامل :

چاقی، افزایش فشار خون، افزایش قند خون و...می شود. یکی دیگر از مهم ترین عوارض نشستن های طولانی مدت بیماری های قلبی و عروقی است که خطر مرگ را بسیار افزایش می دهد.

البته باید به تین نکته اشاره کرد که نشستن های طولانی مدت فقط محدود به نشستن پشت میز کار نمی شود بلکه نشستن رو کاناپه، نشستن پشت میز مطالعه و... هم بسیار مضر است.

افرادی که در طول روز بیش از ۸ ساعت پشت میز بدون هیچ گونه تحریکی می نشیند و مشغول ب کار هستند ریسک ابتلا به بیماری های مختلف و مرگ را در خود حتی از افرادی که سیگاری و یا چاق هستند بیشتر رشد می دهند.

نتیجه تحقیقات دانشمندان روی ۱ میلیون نفر، با ۸ ساعت کار سنگین و بدون وقفه به این بود که برای خنثی کردن خطرات ناشی از زیاد نشستن  فقط کافی است ۱ یا دو ساعت فعالیت بدنی شدید داشته باشند که این کار را با ورزش می توان خیلی راحت شبیه سازی کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که برای از بین بردن عوارض نشستن های طولانی مدت هنوز دانشمندان در حال مطالعه هستند. اما بهترین راه کار برای جلوگیری از عوارض این است که بعد از چند دقیقه کار کمی از جای خود برخواسته و کمی حرکات کششی انجام دهید کمی راه بروید ودوباره به جای خود برگشته وادامه کارتان بپردازید. 

پس بهتر است بعد از هر ۳۰ دقیقه کار کمی استراحت کنید سعی کنید هنگام صحبت کردن تلفن ایستاده صحبت کنید تا اگر نمی توانید راه بروید این ایستادن بتواند کمی جبران راه رفتن را برای شما کرده باشد، تاثیریک حرکت به ظاهر ساده می تواند تاثیر بسیار عمیق و مفیدی روی سلامتی روحی و جسمی شما داشته باشد.