۵ نوع از بهترین متریال های بکار رفته در مبلمان

دو عاملی که باید خریداران مبلمان به آن بسیار توجه کنند فرم و عملکرد استاندارد است. مبلمان مد نظر شما در هر فضایی مثل:هتل، رستوران، کافه، باشگاه، دفاتر اداری و...باید کاربردی و بادوام باشد همچنین از نظر زیبایی شناسی هم باید مطابق با طراحی داخلی و مضمون فضای مد نظر کاربران باشد.

شما نیز می توانید نحوه چیدمان مبلمان اداری را هم مطالعه کنید...

علاوه بر ظاهر مبلمان مقاومت ساختاری آن نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال:
مبلمانی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد در برابر عناصر طبیعی همانند آب و هوا نیز مقاوم هستند و می تواند توان تحمل وزن های بالا را هم داراست پس این دو عامل مهم رابطه مستقیمی به مواد و متریال به کار رفته دارد. 

گزینه اول: آلومنیوم یا فولاد ضد زنگ

این آلیاژ پر طرفدار یک انتخاب بسیار عالی برای استفاده در مبلمان هاست. این متریال بسیار مقاوم و با دوام در برابر شرایط آب و هوایی است. همچنین این متریال یک گزینه بسیار اقتصادی و عالی برای افرادی است که تصمیم دارند دیر به دیر مبلمان خود را تغییر دهند.

گزینه دوم: آهن فرفوژه

این آلیاژ بیشتر در مبلمان کافه رستوان ها و فضا هایباز بسیار دیده می شود. این متریال یک کالای با کیفیت و درجه یک با کیفیت و طول عمر بالا را به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید در فضا های باز رستوان و کافه داشته باشید این آلیاژ یکی از مناسب ترین گزینه هاست زیرا نسبت به دیگر آلیاژ ها وزن بیشتری دارد.

گزینه سوم: بامبو یا چوب خیزران

یکی از محبوب ترین متریال های در چند سال اخیر که سازگار با محیط زیست است و به راحتی تجدید پذیر می باشد همین گزینه است. اکثر افرادی دکوراسیون داخلی خود را به سمت سبک مینیمالیستی و آسیا شرقی تغییر می دهند از این گزینه استفاده می کنند.

گزینه چهارم: چوب

چوب به دلیل تنوع  رنگ و بافت همواره بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و هست. مبلمان چوبی بسیار با دوام و در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم می باشد. اکثر چوب های رایج در تهیه مبلمان کاج، گردو، افرا، راش و... می باشد.

گزینه پنجم: فایبر گلاس یا پلی پروپیلن

فایبرگلاس یکی از جدید ترین متریال هایی است که زمان زیادی از استفاده آن به عنوان متریالی که در تولید مبلمان استفاده شود نمی گذرد. این موادبسیار با دوام ومقاوم است و گزینه بسیار خوبی برای فضای باز به شمار می رود. فایبرگلاس به دلیل ضدآب بودنش امروزه به یکی از متریال های محبوب در بین عموم بدل شده است.

این مواد نیاز به نگهداری خاصی ندارد و می توان با یک دستمال معمولی و مواد شوینده آن را همانند روز اول نو و زبیا کرد. تنها عیب این متریال این است که ممکن است کمی مبلمان مدنظر شما راسنگین کند. بهمین دلیل پلی پروپیلن جایگزین مناسبی برای فایبرگلاس خواهد بود. پروپیلن به دلیل ساختار خاصی که دارد می تواند اشعه های ماوراء بنفش را از خود دور کند و همین امر سبب می شود تا در ظرایط آب و هوایی بسیار مقاوم باشد حتی اگر در معرض نور شدید آفتاب نیز قرار بگیرد هم مبلمان شما دچار رنگ پردیدگی نخواهد شد و از استحکام آن کم نخواهد شد.

سخن پایانی

و اما در آخر باید بگوییم یک مبلمان خوب و با کیفیت فقط با از طریق متریال خوب و باکیفیت ساخته می شود البته نگهداری و مراقبت از مبلمان نیز بسیار مهم است و مکمل مواد و متریال عالی همین مراقبت و نگهداری به موقع آن است. پس برای انتخاب مبلمان خود بهتر است قبل از خرید آن ابتدا کمی بیشتر در مورد مواد آن تحقیق کنید هر چه بیشتر برای مبلمان خود هزینه کنید مسلما کالایی با کیفیت بالاتری دریافت خواهید کرد.

گروه تولیدی چیله با افتخار تجربه ۱۵ ساله خود را با خوشحالی در راستای راهنمایی هر چه بهتر شما عزیزان در انتخاب و خرید مبلمان، صندلی، میز اداری عرضه می دارد. فقط کافیست برای مشاوره در مورد خرید انواع میز، صندلی، و مبلمان اداری از طریق صفحه تماس با ما مشاوره های لازم را گرفته و کلیک روی منوی محصولات  محصول مد نظر خود را انتخاب کرده تا در مدت معین کالای شما به دست شما برسد.