انواع پارتیشن اداری و مزایای آن

مهم نیست شما در چه حیطه ایی مشغول بکار هستید، شاید هم ممکن است به تازگی کسب و کار خود را راه کرده باشید. 

مهم ترین نکته اینجاست که شما نیاز به محیط کاری پویا و زیبا برای رشد و پیشرفت در کار خود دارید.

ممکن است باورش کمی برایتان غیرممکن باشد اما بازسازی و طراحی محیط کاری به وسیله پارتیشن می تواند تاثیر زیادی در داشتن محیطی زیبا و پر انرژی برای شما داشته باشد.

ما در این مقاله سعی می کنیم تا شما را برای رسیدن به محیط کاری زیبا  کمک کنیم، پس حتما تا اخر این مقاله همراه ما باشید...

 پارتیشن ها امروزه در هر محیطی به چشم می خورند و حتی جای خود را به عنوان یکی از ارکان اصلی در هر فضایی ثابت کرده اند ودر هر فضای بزرگ و کوچکی نقش یک دیوار متحرک را ایفا می کنند و می تواند فضاهای بزرگ را به خوبی از یکدیگر جدا و از ورود صدا به اتاق های دیگر جلوگیری کنند. 

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی یکی از ایده آل ترین انتخاب های ممکن برای هر محیط کاری می باشد؛ پارتیشن های چوبی سال های بسیاری است که طرفدارن خاص خود را دارد. چوب به هر سبک  از دکوراسیون  و سلیقه ایی به خوبی هماهنگ و منطبق می شود زیرا رنگ و طرح چوب القا کننده حس گرما و طبیعت است.

پارتیشن های اداری از انواع مختلف چوب:

  1. راش
  2.  بلوط
  3. افرا
  4.  گیلاس

و... بسیاری چوب های دیگر تهیه و تولید می شود .

 پارتیشن بندی چوبی فقط محدود به استفاده از متریال چوبی نمی شود.این است، بلکه  شما می توانید از عنصر های دیگری  همچون شیشه برای انتقال نور از بیرون به داخل هم کمک بگیرید.

یکی از مزیت های پارتیشن بندی چوبی این است که چوب می تواند عایق بسیار خوبی برای صدا باشد. پس اگر محیط کار شما  بسیار شلوغ است می توانید برای جلوگیری از ورود صدا به اتاقتان از این سبک کمک بگیرید.


پارتیشن آلومینیومی:

این نوع پارتیشن یکی از با دوام ترین و بهترین پارتیشن در نوع خود است هر چند که نصب و تفکیک به راحتی پارتیشن چوبی ندارد.

مهم ترین مزیت پارتیشن آلومینیومی این است که در انواع مختلف سبک ها و کاور ها موجود است. این سبک همانند پارتیشن چوبی عایق بسیار خوبی در برابر کاهش صدا می تواند باشد.

پارتیشن شیشه ایی:

می توان به جرات گفت  مدرن ترین پارتیشن در میان انواع مختلفی که نام برده شد پارتیشن شیشه ایی است زیرا می تواند هر فضایی ( کوچک یا بزرگ )  را به کلی تغییر دهد.

پارتیشن های شیشه ایی یک راه حل عالی برای تقسیم بندی فضای محیط کار است زیرا هم از لحاظ هزینه متناسب با هر بودجه ایی است و هم بر ظاهر فضای شما بسیار تاثیر مثبتی خواهد گذاشت به گونه ایی که هر محیطی را زیبا و خاص به نمایش می گذارد.


یکی از مزایای پارتیشن شیشه ای، انتقال حداکثر نور به داخل محیط کاری است که باعث گردش انرژی در بین افراد و بالا رفتن راندمان کاری می شود. ممکن است نورپردازی با نورهای مصنوعی محیط را کم و بیش به روشنایی ایده آل و مدنظر نزدیک کنید اما در هنگام مقایسه با نورطبیعی اصلا نمی توان نور مصوعی را با نور طبیعی در یک رده قرار داد.

پس اگر شما هم به دنبال محیطی با روشنایی بسیار بالا هستید برای انتقال نور به داخل پیشنهاد ما به شما استفاده از پارتیشن شیشه ایی است.