با توجه به نوسانات مداوم در قیمت‌ها، لطفاً پیش از ثبت سفارش جهت اطلاع از قیمت‌ها با مرکز فروش تماس بگیرید.

مبلمانی که در ساختمان اداری خود میبیند، با مبلمانی که در خانه خود یا آشنایان مشاهده میکنید، تفاوت چشمگیری دارد؛ انتخاب بین مبلمان اداری و مبلمان خانگی می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد، دوام و زیبایی شناسی فضای کاری و منزل شما تأثیر بگذارد. تفاوت های فراوانی بین مبلمان مهمان و مبلمان اداری وجود دارد حتی در چیدمان آنها هم این تفاوت ها به وضوح دیده می شود، درک تمایزات بین این دو دسته می تواند به شما در تصمیم گیری های آگاهانه ای که با نیازها و بودجه شما مطابقت دارند، کمک کند. مبلمان اداری به جادار به نظر رسیدن دفاتر کمک می کند، همکاری کارکنان را ارتقا میدهد، تعاملات محل کار را بهبود میبخشد، تأثیر خوبی بر جای گذاشته و از سلامت کارکنان مراقبت می کند.


تفاوت بین مبلمان اداری و مبلمان خانگی

بسیاری از افراد معتقدند که هیچ تفاوتی بین مبلمان اداری و خانگی وجود ندارد، صرف نظر از اینکه میز را کجا قرار میدهید، میز همچنان یک میز است. اما مبلمان ها را میتوان با توجه به کاربردشان به مبلمان اداری و خانگی تقسیم کرد که تفاوت های زیادی در طراحی، سبک، ساختار، رنگ و عملکرد دارند، بنابراین محتوای کلیدی که باید در فرآیند خرید به آن توجه شود نیز متفاوت خواهد بود. پنج تفاوت قابل توجه بین مبلمان مهمان و مبلمان اداری وجود دارد عبارتند از:

• تفاوت عملکردی بین مبلمان اداری و مبلمان خانگی

بیشتر کارکرد مبلمان خانگی، برای دکوراسیون یا کارکردهای اساسی مانند استراحت و نشستن کوتاه مدت است؛ اما مبلمان اداری، مانند میزها، نه تنها باید بتوانند تجهیزات الکتریکی مانند کامپیوتر و چاپگر را در خود جای دهند، بلکه باید دارای کارکردهای ذخیره سازی و نوشتن نیز باشند.


تفاوت مبلمان اداری و مهمان


• تفاوت رنگ مبلمان اداری و مهمان

در مورد مبلمان مهمان، معمولاً می توانید رنگهای مختلفی را متناسب با موقعیت یا دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید، حتی می توانید از رنگ قرمز و صورتی یا بژ استفاده کنید؛ همچنین میتوانید رنگ مبلمان و کوسن ها را به دلخواه خود ترکیب و ست کنید. از طرف دیگر مبلمان اداری از نظر رنگی باید جذاب و سازگار با دکوراسیون شرکت باشد، برای اینکه به محل کار خود ظاهری آراسته و حرفه ای بدهید، می توانید رنگ های تیره یا خنثی را در نظر بگیرید.

• تفاوت سبک چیدمان مبلمان در منزل و ادارات

سبک مبلمان منزل شما باید با دکوراسیون هماهنگ باشد؛ اما در یک محیط اداری، باید هر فردی را که از مبلمان استفاده خواهد کرد در نظر بگیرید، این گروه ممکن است شامل زنان، افراد با وزن های مختلف یا حتی افراد با نیازهای ویژه باشد. هچنین در دفاتر کار، چیدمان مبلمان اداری یا میز و صندلی کاملا مطابق با تراکم کارمندان انتخاب می شود، معمولا برای فضاهایی با تراکم پرسنل زیاد مبلمان طوری چیده میشود که به دامنه فعالیت کمی نیاز باشد.

• تفاوت مبلمان مهمان و اداری از نظر کیفیت

شما می خواهید که بهترین ها را برای منزل خود خریداری کنید و برای کیفیت بهتر طبیعی است کمی بیشتر هزینه کنید، با خرید مبلمان بادوام کیفیت عالی و ماندگاری طولانی را خواهید داشت. با این حال مبلمان اداری طول عمر کوتاه تری نسبت به مبلمان خانگی دارند، زیرا افراد زیادی از آن استفاده میکنند که دوام آن بستگی به تعداد افرادی که روزانه به شرکت شما مراجعه میکنند، دارد. مدت زمان استفاده از مبلمان اداری حدود سه تا چهار برابر مبلمان خانگی است، بنابراین چنین مبلمانی به راحتی آسیب میبیند و مدت زمان طولانی استفاده، ناگزیر عمر مفید آن را کاهش میدهد.

• جنس مواد تولید مبلمان مهمان در مقایسه با مبلمان اداری

شما در زمان خرید مبلمان خانگی، شرایط، کاربرد و نوع استفاده خود را در نظر میگیرید، همین موارد باید در زمان انتخاب مبلمان اداری نیز در نظر گرفته شود. مبلمان اداری از جنس خاصی ساخته میشوند که معمولا برای مبلمان خانگی استفاده نمیشوند؛ مبلمان اداری اغلب از مواد مقاوم در برابر لکه و پارگی ساخته میشوند که تمیز کردن آنها آسان است و معمولا برای محافظت بیشتر، روکش میشوند.


تفاوت های مبلمان اداری و خانگی


نکاتی که هنگام خرید مبلمان اداری یا مهمان باید در نظر بگیرید:

هنگام تصمیم گیری بین مبلمان اداری تجاری و مبلمان اداری خانگی، در نظر گرفتن نیازها و شرایط خاص خود ضروری است، ابتدا نکاتی که باید هنگام خرید مبلمان مهمان درنظر داشته باشیم را شرح می دهیم:

مزیتی که شما در مبلمان مهمان دارید انتخاب رنگ به سلیقه و روحیه شخصی خود و همچنین ست کردن با فضای اطرافتان است، به طور مثال می توانید از رنگ های گرم و خنثی مانند بژ یا حتی با توجه به فصل از رنگ های روشن استفاده کنید. از آنجا که بحث ما درمورد مبل مهمان است باید کیفیت آن عالی و در عین حال بسیار ساده باشد، نحوه دیزاین و متریال مورد استفاده در این مبلمان بیانگر اهمیتی است که شما به آنان می دهید. همچنین کیفیت خوب به معنای دوام بیشتر است و این چیزی است که شما قطعاً در مبلمان مهمان می خواهید.


هنگام خرید مبلمان اداری چه نکاتی را باید رعایت کنیم:

زمانی که به مبلمان اداری نگاه می کنیم انتخاب آن کمی نسبت به مبلمان مهمان دشوار تر است از طرفی دیگر این نوع مبلمان نسبت به مبلمان خانگی باید پاسخگوی نیازمندی های کارکنان و همچنین ارباب رجویان باشد. انتخاب مبلمان اداری بسیار مهم است، اما باید به یک تامین کننده که با طیف گسترده ای از الزامات دفاتر امروزی آشنا باشد، اعتماد کنید. علاوه بر صندلی و نیم ست، آنها طیف گسترده ای از لوازم جانبی اداری را در اختیار شما قرار می دهند، مانند کمدهای بایگانی، میزهای اداری و ست اداری؛ بودجه شما هر چه که باشد، فقط یک تامین کننده قابل اعتماد میتواند به شما کمک کند تا با ترکیب کارایی و زیباییشناسی، بیشترین بهره را از فضای اداری خود ببرید.

اگر در حال تجهیز یک دفتر شرکتی یا فضایی هستید که روزانه چندین نفر در آن کار میکنند، سرمایه گذاری روی مبلمان اداری تجاری توصیه میشود؛ دوام و طراحی ارگونومیک از بهره وری و رفاه کارکنان پشتیبانی کرده و آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل میکند. برای انتخاب بهتر مبلمان اداری باید با در نظر گرفتن روند کاری و محیط خود، مبلمان را انتخاب کنید تا جلوه ای بی عیب و نقص و در عین حال زیبا و خاص به دفترتان بدهد. هنگام خرید مبل اداری شما باید در نظر بگیرید که قرار است چه فردی از آن استفاده کند مثلا ممکن است این افراد، بلند یا کوتاه قد، حتی افراد معلول و... باشند. شما باید در انتخاب مبلمان اداری دقت بیشتری نسبت به مبلمان مهمان به خرج دهید زیرا افرادی که هر روز به محیط کار شما مراجعه می کندد بیشتراز روز قبل خواهند بود و استفاده از آن به مراتب بیشتر از به مبلمان مهمان شود.