نحوه تمیز کردن مبلمان چرم

مبلمان چرمی، حس لوکس بودن و زیبایی را در محیط ها دو چندان می کند اما برای حفظ ظاهر و کیفیت باید مراقبت های آن را اصولی انجام دهید. مراقبت از این نوع متریال بسیار آسان است اما شما نمی توانید همانگونه که مبلمان پارچه ایی خود را تمیز می کنید با چرم هم به همین منوال پیش بروید. با ما همراه باشید تا طریقه صحیح تمیز کردن چرم را به صورت اصولی و استاندارد برای شما توضیح دهیم.

همچنین بخوانید در مورد نظافت و تمیز کردن درست انواع مبلمان اداری

صندلی چرمی خود را به طور منظم تمیز کنید

نوع چرم صندلی را مشخص کنید قبل از هرکاری ابتدا باید نوع چرم را بدانید برای این کار هم فقط کافی است نگاهی به دفترچه گارانتی یا کاغذ خرید خود انداخته تا نوع چرم را خیلی راحت به یاد آورید، در بعضی از مبلمان ها اداری لیبل های دوخته و یا حک شده که نوع الیاف، درجه سردی و گرمی آب برای شست و شو و... روی آن ها قید شده؛ ممکن است مبلمان شما هم این لیبل ها را داشته باشد که از این طریق می توانید نوع چرم به کار رفته در مبلمان را به خاطر بیاورید.

مبلمان را با جارو برقی تمیز کنید.

این کار باعث می شود تا بهتر بتوانید مبل خود را تمیز کنید همچنین از پارگی چرم مبلمان هم جلوگیری می کند. بهتر است برای تمیز کردن مبلمان از نازل های برس شکل گرد و یا مخروطی جاروبرقی که مخصوص نقاطی است که دسترسی به آن بسیار دشوار است کمک بگیرید. سعی کنید تمام نقاط مبلمان را به خوبی از هر گونه گرد و غبار و خورده اشغال کاملا پاک کنید. بعد از اتمام گردگیری با یک پارچه تمیز و نرم (میکروفایبر) سطح مبلمان را به خوبی تمیز کنید.

با استفاده از آب و صابون یک محلول تمیز کننده درست کنید

پس از گردگیری با استفاده از محلولی که آماده کرده اید تمامی سطوح مبلمان را به صورت یکنواخت تمیز کنید. البته قبل از اینکار حتما در یک قسمت به دور از دیدرس، محلول را تست کنید تا چرم دچار تغییر رنگ نشود. بهتر است از آب مقطر بجای آب لوله کشی استفاده کنید زیرا آب شیر دارای املاحی است که ممکن است به چرم آسیب وارد کند.

لطیف کردن چرم

بعد از تمیز کردن با محلول ممکن است چرم کمی حالت خشک به خود بگیرد برای اینکه لطافت را دوباره به آن باز گردانید باید کمی از روغن های طبیعی استفاده کنید. برای اینکار می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.مجددا یک پارچه نخی برداشته و کمی روغن به آن اسپری کنید. سپس با دستمال تمامی سطوح مبل را کاملا یکنواخت پوشش دهید.حتما به خاطر داشته باشید که زیاد از روغن استفاده نکنید زیرا نه تنها مبل را چرم نشان می دهد بلکه به چرم نیز آسیب می رساند.

انواع پاک کننده های طبیعی برای لکه مبلمان

شما می توانید برای از بین بردن انواع لکه های چربی، جوهر و...از پاک کننده های طبیعی همچون الکل، جوش شیرین و حتی دستمال های مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید. 

از بین بردن لکه های چربی

لکه های چربی را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر لکه های چربی روی چرم مبلمان شما ریخته بهتر است بلافاصله آن را با یک دستمال تمیز و خشک پاک کنید بخاطر داشته باشید هرگز از آب استفاده نکنید زیرا اینکار باعث پخش شدن چربی به تمامی سطوح خواهد شد.

برای از بین بردن لکه ها می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید این ماده کمک شایانی در از بین بردن لکه ها خواهد کرد. برای نتیجه بهتر می توانید جوش شیرین را در محل مورد نظر ریخته و به مدت چند ساعت بگذارید در همان حالت بماند سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

از بین بردن لکه های جوهر.

برای از بین بردن لکه های جوهر از محلول الکل استفاده کنید. این نوع لکه به وفور در مبلمان اداری چرمی به چشم می خورد. بهترین روش برای از بین بردن این لکه ها فقط الکل است. یک گوش پاک کن را به محلول آغشته کرده و روی جوهر چند بار به آرامی کشیده تا جوهر از بین برود.

مجموعه تولیدی چیله با داشتن ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع میز، مبلمان اداری و منزل با در اختیار داشتن زبده ترین طراحان و کارشناسان، به روز ترین تکنولوژی روز دنیا با افتخار کالای ایرانی با کیفیتی درخور شان شما عزیزان طراحی و تولید کرده است. شما عزیزان می توانید برای خرید کالای مد نظر خود از شرایط باورنکردنی اقساطی و بدون ضامن آریاچیله مطلع شوید برای اطلاعات بیشتر همین حالا با کلیک بر روی تماس با ما مطلع شوید.