مزایا و معایب مواد به کار رفته در مبلمان اداری

زمانی که شما قصد خرید مبلمان اداری دارید باید به این نکته کاملا توجه کنید که این مبلمان اداری، صندلی اداری ویا حتی میز های اداری از چه مواد ومتریالی تهیه وتولید شد استهر متریالی یک نوع مبلمان را به وجود می آورد که از نظر ظاهری و حتی مکانی خاص و منحصر به فرد خودش است همچنین تصمیمات و انتظارات افراد از مبلمان تولید شده هم آن ها را با یکدیگر متمایز می کند.

چند نمونه از متریال های رایج در ساخت مبلمان اداری عبارتند از:

چوب، چرم، پارچه، شیشه و...

هر متریالی مزایا و معایب خاص خود را را دارد. در اینجا بخشی از مزایا ومعایب انواع مختلفی از متریال های بکار برده شده در ساخت مبلمان را برای شما به اختصار توضیح خواهیم داد.

همراه ما باشید...

چرم

مبلمان چرمی هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر کیفیت بسیار عالی هستند. اما باید خیلی در مراقب از حوصله به خرج دهید؛ درتمیز کردن آن باید باید حتما مراقبپ باشید تا چرم دچار پارگی یا تغییر رنگ نشود.

پارچه

مبلمان پارچه ایی برای هر فضایی بسیار عالی و ظاهری فوق العاده و خاص  را به محیط شما می دهد. مبلمان پارچه ایی از نظر هزینه نسبت به چرمی بسیار مقرون و به صرفه تر است. وهمچنین تمیز کردنش نسبت به چرمی بسیار آسان تر است.

پلاستیک یا آکریلیک

این متریال مدتی است بسیار محبوب و جذاب در نظر مخاطبان جلوه کرده است. مبلمان آکریلیک یا پلاستیکی به دلیل سبک بودن جابه جایی را برای کاربران بسیار آسان تر کرده است همچنین این متریال در مقایسه با سایر متریال های نام برده نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد.

اما یک عیب بزرگ این متریال دارد که هیچ گونه احساس راحتی برای نشستن در طولانی مدت به کاربر نخواهد  داد.

چوب

یکی از شناخته شده ترین متریال هایی که در تهیه و تولیده مبلمان از گذشته تا حال مورد استفاده قرار می گرفته چوب است این عنصر از بهترین و مقاوم ترین عناصری است که در تولید مبلمان و میز اداری بسیار استفاده می شود هم بسیار تقاضا دارد و هم مبلمان و میزهای اداری بسیاری هستند که از چوب تولید شده اند.

اما یکی از معایب این نوع صندلی ها ارگونومیک و راحت نبودنشان است که کاربران نمی توانند طولانی مدت روی آن بنشینند.