تفاوت بین پارکت و لمینت چیست؟

بهتر است کدام یک را انتخاب کنیم؟ 

آیا شما قصد نوسازی محیط اداری یا منزل خود را دارید اما بین دو گزینه ، پارکت و لمینیت هنوز شک دارید که کدام یک می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؟ممکن است فکر کنید کفپوش از اهمیت خاصی برخوردار نیست و فقط بخش کوچکی از دکوراسیون شما را تشکیل می دهد اما باید بگوییم بدون کفپوش مناسب عملا دکوراسیون محیط شما خود را به خوبی نمایش نمی دهند.

اگر می خواهید محیط خود را به شکل خاص و چشمگیری تغییر دهید می توانید از پارکت استفاده کنید.همچنین اگر شما در منطقه گرمسیری زندگی می کنید استفاده از کفپوش می تواند کمک زیادی برای صرفه جویی در انرژی و دفع رطوبت محیط شما کند.

اگر به دنبال کف پوش مناسب و کیفیت بالاتری هستید ما به شما لمینیت را پیشنهاد می دهیم. لمینیت اغلب به عنوان کفپوشی  فرآوری شده استفاده می شود که می توان آن را به راحتی و سریع نصب کرد. لمینیت از پایه چگالی بالاتری ساخته شده است و جنس کار از فیبر تولید شده (فیبر به خورده چوب و الوار های  گفته می شود که از انواع مختلف درختان جنگلی تهیه و تولید می شود)

البته زمانی که پارکت و لمینت را با هم مقایسه می کنیم چندین تفاوت آشکار وجود دارد.

پارکت:

اگر از نظر ظاهری بخواهیم به این موضوع نگاهی بی اندازیم پارکت ها در انواع نقش های کلاسیک، مدرن تولید می شود. پارکت رامی توان از فیبر چوبی درختان گیلاس، گردو، بلوط و... تولید می شود. همچنین می توان به صورت شکل های هندسی نیز تولید کرد.همچنین پارکت نسبت به لمینت هم از لحاظ خرید و نصب و هم از جهت تعمیرات و نگهداری بسیار مقرون به صرفه تر است

لمینت:

لمینت همانند پارکت هااز لحاظ ظاهری بسیار متنوع است همچنین در اندازه و فرم های مختلفی تولید می شود که می تواند نسبت به پارکت ها انتخاب مناسب تری باشد. لمینت از کیفیت بالاتری نسبت به پارکت برخوردار است به همین دلیل هزینه نصب و نگهداری بالاتری خواهد داشت.