آیا می دانید کارمندان روزانه حداقل 8 ساعت شبانه روز خود را در محل کارشان می نشینند؟

نشستن در واقع فشار زیادی به بدن وارد می کند و میتواند منجر به عوارض جدی برای سلامتی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و ترومبوز ورید عمقی شود. در حالی که آمار فزاینده ای در مورد کاهش شدید انرژی و سلامتی کارکنان و آسیب دیدگی در محل کار وجود دارد، داشتن میز، صندلی و مبلمان اداری ارگونومیک می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

مبلمان اداری سال های بسیاریست که یکی از ارکان مهم در شرکت ها به حساب می آید و مظهر موفقیت، پرستیژ و متفاوت بودن رابه تصویر کشیده است. مبلمان اداری از متریال های مختلفی همچون چوب، استیل، الیاف، شیشه، چرم، پارچه و ...تهیه و تولید می شود که هر کدام از این متریال ها در جایگاه خود مزایا و معایبی دارند.


انواع تجهیزات اداری ارگونومیک

طیف گسترده ای از تجهیزات اداری ارگونومیک وجود دارد، از صندلی و میز گرفته تا لوازم جانبی کوچکتر مانند زیرپایی و پد ماوس، هر قطعه از مبلمان اداری و تجهیزات نقشی در حمایت از بدن شما در طول روز کاری ایفا می کند.

• صندلی اداری ارگونومیک، پایه و اساس یک فضای کاری کارآمد و راحت است که از بدن شما پشتیبانی میکند.

• یکی دیگر از ارکان یک فضای کاری ارگونومیک، میز کار ارگونومیک است که به گردش کار شما کمک می کند.

• کیبورد و ماوس ارگونومیک با پشتیبانی از وضعیت طبیعی مچ نقش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از فشار مکرر دارند.

• پایه مانیتور کامپیوتر قابل تنظیم نقش مهمی در وضعیت بدن شما دارد.

• زیرپایی ها از جمله تجهیزات ارگونومیک هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند، اما برای حفظ وضعیت صحیح بدن فوق العاده مفیدند.

• برای کسانی که با لپ تاپ کار می کنند، پایه و داک های لپ تاپ برای ایجاد یک فضای کاری ارگونومیک ضروری هستند.

• اگر صندلی اداری شما پشتیبانی کافی ارائه نمیدهد، اضافه کردن کوسن های نشیمنگاه یا بالش های پشتیبانی کمر می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

• لوازم جانبی کوچکی مانند پد ماوس و تکیه گاه مچ ارگونومیک نقش مهمی در کاهش فشار روی مچ دست شما دارند.


مبلمان ارگونومیکمبلمان ارگونومیک


مبلمان ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد؟

اگر در طول مدت تایم کاری خود احساس خستگی و بدن درد در نواحی گردن، کمر، مچ، زانو و... را دارید پس سلامتی جسمی شما به شدت در خطر است و باید خیلی فوری مبلمان اداری خود را تعویض کنید؛ یک صندلی اداری کارمندی یا مدیریت با طراحی بسیار ضعیف منجر به بیماری های جبران ناپذیر خواهد شد. در ادامه نکاتی درمورد ویژگی های مبلمان ارگونومیک اشاره می کنیم تا در زمان خرید ایده خوبی از آنچه که به شما آسیب نمیزند، داشته باشید.

در مقایسه با مبلمان اداری مرسوم، انواع ارگونومیک شامل ویژگی های قابل تنظیم، مانند ارتفاع صندلی، تکیه گاه کمر و دسته و عناصر پویا مانند پایه های چرخان، میزهای با ارتفاع قابل تنظیم و سطح صفحه کلید برای ارتقاء وضعیت طبیعی بدن، تسهیل حرکت و جلوگیری از ناراحتی و آسیب هستند. در حالت ایده آل، شما باید بتوانید با هر دو پا صاف روی زمین، زانوها و باسن موازی و حداقل فشار در پشت رانها برای پشتیبانی بهینه از وضعیت بدن بنشینید. مبلمان ارگونومیک می تواند با ارائه پشتیبانی مناسب و راحتی بیشتر، به کاهش چشمگیر فشار وارده بر بدن شما کمک کند، این نوع مبلمان دیگر یک کالای لوکس نیستند، بلکه یک ضرورت برای سلامت و رفاه کلی یک کارمند هستند.


مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک

شما به عنوان یک کارفرما می توانید با استفاده از مبلمان ارگونومیک که با طراحی و راحتی بی نظیر همراه است بهترین محیط را برای کارمندان خود فراهم کنید. و همچنین از بروز مشکلات و آسیب دیدگی در میان کارمندان خود جلوگیری کنید. مزایای بی شماری در استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک وجود دارد. این موارد عبارتند از:


1- بهبود وضعیت بدن و راحتی با مبلمان ارگونومیک

مبلمان اداری ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که وضعیت بدن را در حالت مناسب قرار داده و از ستون فقرات، گردن و بازوها به خوبی پشتیبانی کنند. این امر خطر ابتلا به کمردرد، گردن درد و سایر اختلالات اسکلتی-عضلانی به دلیل نشستن طولانی مدت را کاهش میدهد.علاوه بر این، صندلی و میزهای اداری ارگونومیک دارای ویژگی های قابل تنظیم هستند که به کاربران توانایی شخصی سازی وضعیت نشستن خود و افزایش راحتی را می دهد.


مزایای استفاده از مبلمان ارگونومیکمزایای استفاده از مبلمان ارگونومیک


2- از مزایای مبلمان ارگونومیک، افزایش بهره وری

مبلمان اداری ارگونومیک میتواند با فراهم کردن فضای کاری راحت و حمایتی برای کارمندان، سطح بهره وری آنها را افزایش دهد. به این دلیل که وقتی کارمندان راحت و بدون درد بنشینند، می توانند بهتر تمرکز کنند و در نتیجه خلاقیت و تکمیل وظایفشان بهبود می یابد. مبلمان ارگونومیک همچنین می تواند تعداد دفعات استراحت مورد نیاز برای حرکات کششی، جابجایی و تنظیم مبلمان غیر استاندارد را کاهش دهد و منجر به وقفه کمتر در گردش کار و در نهایت، بهره وری بهتر شود.


3- سلامتی کارمندان، مهمترین مزیت مبلمان ارگونومیک

مبلمان اداری ارگونومیک طیف وسیعی از مزایا را برای سلامتی و رفاه کارکنان، از جمله کاهش خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی-عضلانی، بهبود گردش خون و کاهش سطح استرس، فراهم می کند. با به حداقل رساندن ناراحتی و ترویج وضعیت مناسب بدن، این مبلمان می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سندرم تونل کارپال، التهاب تاندون و کمردرد مزمن کمک کند.


4- صرفه جویی در هزینه ها با خرید مبلمان ارگونومیک

اگرچه سرمایه گذاری در این نوع مبلمان اداری ممکن است در ابتدا گران به نظر برسد، اما می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجه در هزینه های بلندمدت شود. با کاهش خطر آسیب های محل کار و مشکلات سلامتی کارمندان، کارفرمایان می توانند در هزینه های پزشکی و مطالبات غرامت کارگران صرفه جویی کنند؛ علاوه بر این، غیبت کارکنان نیز در صورت سلامتی آنها کاهش یافته و در نتیجه روزهای کاری از دست رفته کمتر و بهره وری بیشتر می شود.


5- تاثیر مبلمان ارگونومیک بر بهبود رضایت کارکنان

فراهم کردن یک فضای کاری راحت و حمایتی برای کارکنان می تواند رضایت شغلی کلی آنها را بهبود بخشد. وقتی کارمندان احساس کنند که برایشان ارزش قائل هستید و به آنها توجه میشود، احتمال بیشتری دارد که به کار خود متعهد و پایبند باشند. علاوه بر این، با ایجاد یک محیط کاری ارگونومیک، کارفرمایان تعهد خود را به سلامت و تندرستی کارکنان نشان میدهند که می تواند روحیه کلی کارکنان را بهبود بخشد و میزان غیبت و جابجایی آنها را کاهش دهد.


برای بهبود فضای محیط کار خود حتما سایر مقالات ما را مطالعه کنید تا بهترین نحوه و با بهترین بازده محیط کاری پویا و زیبا داشته باشید. همچنین برای سفارش و خرید انواع مبلمان ارگونومیک برای شرکت خود می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آریاچیله در ارتباط باشید.