مزایا و معایب مبلمان اداری چیست؟



مبلمان اداری سال های بسیاری است که یکی از ارکان مهم در شرکت ها به حساب می آید و مظهر موفقیت، پرستیژ و متفاوت بودن رابه تصویر کشیده است. مبلمان اداری از متریال های مختلفی همچون :

  1. چوب
  2. استیل 
  3. الیاف
  4. شیشه 
  5. چرم 
  6. پارچه و ...

  تهیه و تولید می شود که هر کدام از این متریال ها در جایگاه خود مزایا و معایبی دارند که ما در این مقاله بخشی از مزایا و معایب انواع مختلفی از متریال هایی را که در تولید مبلمان اداری دخیل هستند را به صورت مختصر برای شما بازگو خواهیم کرد.

همراه ما باشید... 

 مبلمان اداری چرمی

مبلمان اداری چرم

مبلمان اداری چرمی یکی از گزینه های پرطرفدار، محبوب و البته بسیار گران هستند؛اما یکی از معایب این نوع مبلمان اداری در اینجاست که اگر درطول دوره استفاده شما بنا به هر دلیلی شوند به عنوان مثال: 

چرم آن پوسته پوسته یا بخاطر بی احتیاطی پاره شود دیگر قابل استفاده نیستند. پس حتما دقت داشته باشید که باید با توجه به راهنمایی و توضیحات دفترچه راهنما موجود در بسته بندی مبلمان چرم از آن نگهداری شود تا طول عمر بالایی داشته باشند.

مبلمان اداری پارچه ایی
مبلمان اداری پارچه ایی

مبلمان اداری پارچه ایی در طرح ها، سبک ها و رنگ های مختلفی قابل دسترسی است که ظاهری خارق العاده و خاص به محیط کار شما می بخشد. مبلمان اداری پارچه ایی نسبت به مبلمان چرمی بسیار ارزان تر است اما شما می توانید متریال مختلفی همچون چرم چوب و... را با پارچه ترکیب کنید. یکی از مزایای مبلمان اداری پارچه ایی اینجاست که به راحتی از هر گونه گرد وغبار و کثیفی پاک می شود.

مبلمان اداری پلاستیک یا آکریلیک
مبلمان اداری آکریلیک

مبلمان اداری که متریال اصلی آن از آکریلیک تولید شده به دلیل مدرن بودن بسیار محبوب و جذاب به نظر می رسد. مزایای این مبل اداری اینجاست که بر خلاف ظاهر مدرنش بسیار مستحکم سبک می باشد و برخلاف دیگرمبلمان های اداری نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی جز تمیز نگه داشتن ندارد. اما یک عیب بسیار مهمی که در این مبلمان اداری به چشم می خورد اینجاست که برای نشستن طولانی مدت اصلا گزینه خوبی به شمار نمی آید.

مبلمان اداری چوبی

چوب یکی از متریال معتبر شناخته شده ایی است که برای تولید مبلمان سال های بسیاری است که مورد استفاده قرار می گیرد

مبلمان اداری چوبی بیشتر به دلیل زیبایی چشمگیر مورد استقبال عموم قرار می گیرد و کمتر بر استاندار و ارگونومیک بودن آن  کار شده است البته باید گفت برند های مختلف ومعتبری هم هستند که علاوه بر ظاهر استاندار بودن مبلمان هنگام تولید بسیار دقت کرده اند.