بهترین صندلی های اداری استاندارد برای افراد کوتاه قد

بیشتر صندلی های اداری از یک فریم با ارتفاع استاندارد طراحی و تولید شده اند. اگر قد شما کمی کوتاه است  (برای خانم ها از ۱۶۱ به پایین و برای آقایان از ۱۸۱ سانتی متر به پایین) صندلی به اصطلاح استاندارد شما می تواند درد های شما را در نواحی ستون فقرات، کمر، زانو و... بیش از بیش تشدید کند. صندلی هایی که مخصوص افراد کوتاه قد یا بلند قد طراحی و تولید شده اند از تمامی جوانب همانند: ارتفاع، عمق و عرض کاملا بررسی  و مختص افراد تولید می شوند. ما سعی کردیم به کلیه نکات مهم به هنگام انتخاب صندلی برای افراد کوتاه قد در این دانستی اشاره کنیم. 

حتما تا انتهای این دانستی جذاب همراه ما باشید...

نکته: ما در این مقاله بجای استفاده از عبارت کوتاه از متوسط قد برای زنان و مردان بهره خواهیم گرفت.

ارگونومیک به چه معناست؟

همانطور که در مقاله های پیشین در مورد محصولات استاندارد و واژه ارگونومیک توضیح دادیم؛ ارگونومی به طور خلاصه علم مهندسی ارگونومی به طور ساده، طراحی محصولات برای استفاده هر چه راحت تر انسان اطلاق می شود. یکی از مهم ترین محیط هایی که باید از مهندسی ارگونومیک در آن بسیار استفاده کرد محیط کار است.

اگر شغل اداری دارید و کارمند هستید پس به احتمال بسیار زیاد باید تمام طول روز را پشت میز اداری خود مشغول به کار هستید. و اگر قد شما کم تر از متوسط قد اشاره شده در ابتدای مقاله بود پس به احتمال زیاد از صندلی خود راضی نیستید. صندلی اداری استاندارد که متناسب با قد شما انتخاب شده باشد به طور یقین نسبت به صندلی معمولی بهتر می تواند به شما هم در صحیح نشستن و جلوگیری از آسیب های احتمالی کمک کند.

مهم ترین نکات که باید در انتخاب صندلی اداری در نظر بگیرید

انتخاب صندلی برای افرادی که کم تر از قد متوسط در بین زنان و مردان را دارند کمی دشوار تر از بقیه افراد است. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب صندلی برای این افراد برخورداری صندلی از گزینه تنظیم عمق نشیمنگاه و ارتفاع صندلی است.

عمق صندلی

اگر نشیمنگاه صندلی عمق بیش از حدی داشته باشد در افرادی که متوسط قد اشاره شده را ندارند می تواند باعث بروز مشکل در گردش خونشان شود. زمانی که پاهای شما کاملا روی کف زمین قرار نگیرد مسلما آویزان بودن پا، باعث فشار به عصب های نشیمنگاه و ران ها می شود. عمق نشیمنگاه برای افرادی که قدشان از متوسط اشاره شده کمتر است چیزی حدود ۴۵ سانت یا کمتر هم می تواند باشد. به این نکته باید دقت کرد صندلی مورد نظرتان باید همانطور که گزینه تنظیم ارتفاع را دارد باید گزینه تنظیم عمق را هم داشته باشد تا فرد بتواند بسته به نیاز خود عمق را با تغییر تکیه گاه صندلی به جلو وعقب

تنظیم کند.

حالت استاندارد نشستن باید به نحوی باشد که زانو های شما به اندازه دو بند انگشت از کفی نشیمنگاه فاصله داشته باشد تا گردش خون به راحتی انجام شود و فشاری روی عضلات نباشد.

ارتفاع صندلی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی صندلی های استاندارد بعد از تنظیم عمق برای این دسته از افراد باید داشته باشد گزینه تنظیم ارتفاع است. برای تنظیم ارتفاع مناسب می توانید ابتدا روی صندلی استاندارد نشسته و سعی کنید ارتفاع را به نحوی تنظیم کنید که کف پایتان با سطح زمین کاملا در ارتباط باشد .

تنظیم تکیه گاه

سومین نکته مهم برای این دسته از افراد تنظیم تکیه گاه است. باید تکیه گاه شما قابلیت تنظیم به سمت عقب را داشته باشد. تنظیم تکیه گاه رابطه مستقیمی با عمق نشیمنگاه دارد پس هنگام انتخاب صندلی برای این دسته از افراد حتما به تکیه بسیار دقت کنید.

محافظ کمر

بالشتک تکیه گاه صندلی باید قابلیت تنظیم شدن برای کمر را داشته باشد به نحوی که با تنظیم عمق صندلی، شما بتوانید تکیه گاه خود بسته به نیازتان تنظیم کنید تا از آسیب به گوی کمر جلوگیری کند.

دسته صندلی

دسته های صندلی هم جز آخرین نکات مهم هستند که باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند که متناسب با قد و نیاز کاربر تنظیم می شود؛  نبود تنظیمات در دسته صندلی باعث بروز مشکلات جدی در در نواحی مچ دست و آرنج خواهد شد اما با تنظیم ارتفاع این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

و در پایان ...

شما همچنین می توانید برای تکمیل این دانستنی در راستای خرید صندلی کارمندی دانستنی اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب را مطالعه کنید. در صورت وجود هر گونه سوال در مورد صندلی های ادرای می توانید از طریق تماس با ما آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر قصد تجهیز محیط کار خود را دارید می توانید از طرح اقساط شگفت انگیز ما ( چیله ) استفاده کنید.