آسیب ها و عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

ارگونومیک علم آسان تر کردن کارها برای انسان است. در این حالت، ما به تفاوت بین صندلی های استاندارد و صندلی های غیر استاندارد می پردازیم. امروز می خواهیم تفاوت اصلی بین این دو نوع صندلی را برای شما خیلی ساده توضیح دهیم.

 صندلی های ارگونومیک معمولاً از صندلی های غیر ارگونومیک بسیار کارآمد و راحت تر هستند و همچنین می تواند تا حد بسیاری از آسیب ها و عوارض زیاد نشستن جلوگیری کند.

یک صندلی استاندارد می تواند با بدن شما خود را کاملا تطبیق دهد اما یک صندلی غیر استاندارد نمی تواند متناسب با نیاز شما تنظیم شود و ضمنا هیچ راحتی هنگام نشستن با آن نخواهید داشت.

در ادامه این دانستنی بهتر با جزئيات یک صندلی اداری استاندارد آشنا خواهید شد.

همراه ما باشید...


ارتفاع صندلی قابل تنظیم

هنگام نشستن روی صندلی اداری به دلیل نامناسب بودن ارتفاع نشمینگاه از سطح زمین شما باید آن را به حالت ایده آل خود منطبق کنید. اگر قد شما کوتاه باشد باید ارتفاع را کم و اگر بلند قد هستید باید ارتفاع را زیاد کنید  تا آسیبی به زانو، ستون فقرات، کمر شما و ... وارد نشود. این یکی از مواردی است که یک صندلی ادرای ارگونومیک در اختیار کاربرانش می گذارد.

این ویژگی به کاربر این اطمینان خاطر را می دهد تا با تنظیم ارتفاع صندلی کف پا کاملا روی سطح زمین قرار بگیرد و گردش خون به خوبی در بدن جریان داشته باشد.

عمق و عرض صندلی قابل تنظیم باشد

بیشتر صندلی های غیر استاندارد از عمق و عرض ثابتی برخوردار نیستند. این بی ثابتی به دلیل این است که تولید کنندگان متوسط قد افراد را معیاری برای تولید صندلی های خود می دانند و این کار برای افراد بلند قد و کوتاه قد مشکل ساز خواهد شد همچنین نه تنها آنها احساس راحتی روی این صندلی نخواهند داشت بلکه دچار مشکلات سلامتی نیز خواند شد.

پشتی کمر قابل تنظیم

صندلی های اداری استاندارد همگی دارای پشتی قابل تنظیم هستند به طور ساده تر در تکیه گاه بالشکی کوچک تعبیه شده که توسط یک اهرم به سمت بالا و پایین متناسب با نیاز کاربر متحرک و قابل تنظیم است. یکی از راه های آسان تشخیص صندلی استاندارد داشتن تکیه گاه کمری است زیرا در صندلی های غیر استاندارد تکیه گاهی که برای گودی کمر تعبیه نشده استو اگر این بالشک قرار داشته باشد کاملا ثابت و بدون تحرک خواهد بود.

صندلی های ارگونومیک با داشتن یک مکانیزم قابل تنظیم می تواند از کمر کاربر در برابر خطرات ناشی از فشار وارد شده در اثر زیاد نشستن  محافظت کند.

تکیه گاه قابل تنظیم

صندلی های اداری غیر استاندارد به غیر از اینکه پشتی کمری ثابتی دارند بلکه تکیه گاه آن هم کاملا ثابت است. ثابت بودن به این معناست که شما به هیچ وجه نمی توانید مطابق با نیاز و راحتی خود صندلی را تنظیم کنید و همین امر باعث آسیب شدید به کودی کمر و ستون فقرات خواهد شد.

دسته های قابل تنظیم

یک صندلی اداری غیر استاندارد دسته های غیر قابل تنظیم و ثابتی دارند. قد افراد با یکدیگر متفاوت است پس حتما باید صندلی اداری مد نظر شما همچون نشیمنگاه که قابلیت تنظیم ارتفاع را داراست باید دسته قابل تنظیم هم داشته باشد. ثابت بودن دسته صندلی اداری می تواند در طول زمان کاری فرد را خسته کند علاوه بر خستگی شدید، احساس ناراحتی و درد را در ناحیه مچ دست باعث می شود تا فرد نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

دسته های قابل تنظیم، در صندلی های ارگونومیک اداری به این معناست که کاربران با قد های متفاوت این امکان را می دهد تا متناسب با نیازشان ارتفاع را تنظیم کنند و از مشکلات مچ دست جلوگیری کنند.

پایه ها گردان

صندلی اداری مد نظر شما چه استاندارد باشد چه غیر استاندارد، پایه گردان ( پنج ستاره ) در همه آن ها ثابت است، اما یک تفاوت بسیار مهم در بین آن وجود دارد آن هم این است:

در صندلی های استاندارد این چرخ ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و هنگام حرکت کاربر جابه جایی بسیار روان و راحت می باشد.

این نکته در صندلی های غیر استاندارد به خوبی دیده می شود؛ بعد از گذشت چند ماه چرخ ها دیگر کیفیت روز اول را ندارند و حرکت را بسیار برای کاربر سخت خواهد کرد.

صندلی های ارگونومیک به طور کلی دارای پایه های پهن و قوی تری نسبت به صندلی های غیر ارگونومیک هستند، پایه صندلی هر چه پهن تر باشد مستحکم تر و مقاوم تر نیز خواهد بود است.

و در پایان

نکته مهمی که بد نیست در مورد صندلی اداری استاندارد بدانید این است که انتخاب این صندلی ضمن کمک به بدن شما باعث می شود تا کمترین فشار و

آسیب به بدن وارد شود و همچنین به شما در روند بهبود و اصلاح آناتومی صحیح ستون فقرات بدن نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

چند نمونه از مزایای صندلی استاندارد عبارتند از:

  1.  بهترین حالت  که کمترین فشار را بر بدن وارد می کند زمانی است که پاهای شما در حالت ۹۰ درجه و کاملا صاف روی زمین قرار می گیرد.
  2.  زمانی که نشسته اید بیشترین فشار روی کمر شما وارد می شود، اما صندلی ارگونومیک با دارا بودن یک بالشک  کوچک که قابلیت تنظیم ارتفاع را برای کاربران مهیا ساخته که آن ها می توانند با توجه به قد ارتفاع پشتی را تنظیم کند.
  3.  نشیمنگاه صندلی استاندارد به دلیل استفاده از متریال باکیفیت ( فوم سرد )  هنگام نشستن طولانی مدت، کاربر به هیچ وجه احساس خستگی نخواهد کرد
  4.  تکیه گاه سر و گردن یکی از مهم ترین نکاتی است که صندلی های اداری استاندارد از آن در مبلمان اداری خود استفاده کرده اند.



پس اگر از صندلی اداری استاندارد استفاده کنید ضمن حفظ سلامتی خود و کارکنانتان، شما شاهد افزایش بهره وری و بالا رفتن راندمان کاری مجموعه خود خواهید شد.

مجموعه تولیدی آریاچیله باداشتن ۱۵سابقه درخشان در زمینه تولید میز و مبلمان اداری یکی از برترین برندهای ایرانی شناخته شده است. آریاچیله ضمن بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا و بهترین متریال، کالای ایرانی با کیفیتی، زیبا و درخور شان شما عزیزان طراحی و تولید کرده است. 

شما می توانید برای سفارش کالای مورد نظر خود همین حالا با کارشناسان ما تماس گرفته و یا از طریق وب سایت به راحتی کالای خود را ثبت و طبق موعد مقرر آن را در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.