ویژگی های ساختاری مناسب ترین میز کنفرانس

اگر شما به دنبال تجهیز اتاق جلسه و اتاق کنفرانس محیط کار خود هستید اولین و مهم ترین کار قبل از خرید وسایل این است که تصمیم بگیرید کدام یک از این اتاق ها بهترین بازده را برای شما در کارتان خواهد داشت.(حتما به یاد داشته باشید که ماهیت این دو اتاق با هم بسیار متفاوت است) گزینه های مختلف و زیادی برای انتخاب یک میز کنفرانس وجود دارد، اما ما فکر می کنیم بهتر است در ابتدا کمی برایتان درمورد چند سبک رایج و محبوب میز کنفرانس توضیح دهیم تا درک بهتری از سبک ها برای نیاز خود پیدا کنید.

شما همچنین می توانید قبل از شروع این دانستی، ابتدا راهنمای خرید میز کنفرانس را مطالعه و در مرحله دوم برای سبک چیدمانتان این مقاله را در راستای تکمیل راهنمای خرید میز کنفرانس مطالعه کنید.

چیدمان به سبک تئاتر

این سبک از چیدمان به چشم همه ما آشنا است زیرا این چیدمان را هم در تئاتر و هم در سینما به وضوح دیده ایم. اگر افراد زیادی در همایش ها و جلسات شما حضور دارند و یا فضای شما کوچک است بهترین چیدمان برای شما همین گزینه می باشد. اگرقرار است فقط مخاطبان شما چیزی تماشا کنند و همزمان یادداشت برداری انجام دهند بهتر است صندلی را با فاصله های استاندارد از هم قرار دهید زیرا فشرده چیدن صندلی نه تنها برای کاربر خوشایند نخواهد بود بلکه قادر به تماشا و یادداشت برداری نیز نخواهند بود. 

چیدمان به سبک دوار

در این سبک یک میز دایره ایی شکل در وسط اتاق قرار می گیرید و صندلی های کنفرانس به دور آن یک حلقه دایره ایی شکل کامل یا نیم دایره را تشکیل می دهند. نیم دایره در صورتی شکل می گیرد که شما بخواهید از ویدئو پروژکتور استفاده کنید بنابراین کاربران به راحتی می توانند آنچه را که به نمایش در می آید را ببینند.

این سبک نسبت به سبک بالا یک مزیت بسیار مهم دارد و آن هم این است که آزادی و راحتی بیشتری به کاربران در هنگام یادداشت برداری و تماشا می دهد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر ایونت های شما ( روادید ) از قسمت های مختلف و طولانی تشکیل می شود حتما این سبک را انتخاب کنید.

چیدمان به سبک مستطیل

این طرح به دلیل شکلش، بسیار مناسب برای فضاهای کوچک است زیرا می تواند افراد زیادی به دور خود و بدون هیچ گونه احساس ناراحتی و کمبود فضا جمع کند.

چیدمان به سبک یو (U)

یکی دیگر از بهترین سبک ها که قرار است افراد زیادی به دور آن بنشینند همین چیدمان است. یکی از مزیت های این طرح اینجاست، اگر قرار است از ویدئو پروژکتور در اتاق استفاده کنید به دلیل جلو باز بودن این میز به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و کاربرانی که پشت میز نشسته اند بدون احساس ناراحتی و خستگی می توانند همانند مدل دوار به تماشای محتوای تصویری شما بپردازند.

چیدمان به سبک کلاس درسی

این نوع چیدمان مخصوص جلساتی است که قرار است محتوای آموزشی در آن برگزار شود و کاربران قرار است یادداشت برداری زیادی انجام دهند این سبک علاوه بر فضای راحت دید خوبی به کاربر برای تماشای محتوا های تصویری می دهد.

جمع بندی

به طور خلاصه، گزینه های مختلفی در انتخاب میز کنفرانس برای اتاق جلسات یا کنفرانس وجود دارد اما عواملی که در نهایت باعث انتخاب و خرید میز مد نظر شما می شود برآورده شدن انتظارات و کارایی آن میز خواهد بود. بهتر است قبل از خرید حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار است این میز را برای چه هدفی خریداری کنید.