سقف کاذب خانه را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن سقف کاذب کار بسیار آسانی است که برای انجام این کار کافی است چند نکته را رعایت کرد تا برای انجام این کار دچار مشکل نشوید.

سقف کاذب را با تمیز کردن صحیح زیبا و سالم نگه دارید.

یکی از گزینه های جذاب و خیره کننده این روز ها در اکثر ساختمان ها جز ارکان اصلی به شمار می آید سقف کاذب است. یک سقف کاذب زیبا با طراحی چشمگیر قطعا به زیبایی فضا کمک شایانی خواهد کرد. امروزه انواع مختلفی از سقف های کاذب با طرح ها و متریال های فراوانی تولید شده است که با کمی کمک از هنر زیبایی شناسی می توان محل مورد نظر خود را به طرز چشمگیری دچار تغییر کرد.

سقف های کاذب معمولا دو نوع هستند:

سقف کاذب ثابت

سقف کاذب متحرک

این سقف ها برای زیبا نشان دادن قسمتی از فضا که مد نظر است همراه با نور ترکیب و بکار گرفته می شود.

نکات تمز کردن سقف کاذب

سقف های کاذب نیاز به نگهداری خاصی ندارد فقط باید هر از گاهی تمیز شوند. بهتر برای سالم  ماندن سقف کاذب آن را فواصل زمانی معینی تمیز کنید.

یکی از بهترین و آسان ترین گزینه ها برای گردگیری سقف کاذب استفاده از چوب پر است که تمیز کردن مناطق غیر قابل دسترس را به خوبی تمیز و عاری از هر گونه گردوغبار می کند.

البته شما می توانید از جارو برقی هم بعنوان یک مکمل برای پاکسازی در کنار چوب پر استفاده کنید.

تمیز کردن انواع سقف کاذب  

انواع سقف کاذب عبارتند از:

سقف کاذب با سنگ و گچ

سقف کاذب فیبر

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب شیشه ای

سقف کاذب فلزی

سقف کاذب با پوشش ترکیبی چرم

یکی از پرطرفدار ترین سقف های کاذب که رواج فراوانی در ایران دارد سقف کاذب فیبر است. این سقف کاذب به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است. تمیز کردن این نوع سقف خیلی آسان و راحت است فقط کافی است یک پارچه مرطوب را با کمی مواد پاک کننده آغشته وبا دستمال خشک آن را پاک کنید. سقف کاذب فلزی هم همانند فیبربه دلیل نصب آسان بسیار محبوب است برای تمیز کردن آن هم تنها به یک پارچه تمیز احتیاج است. کمی مواد شوینده به سطح را اسپری کنید و سپس با دستمال خشک آن را تمیز کنید.

پس مهم ترین و تنها نکته برای حفظ سقف های کاذب تمیز نگه داشتن آن است که باید مرتبا گردگیری شود.