اتاق کار خود را چگونه طراحی کنیم؟

ما قصد داریم تا شما را با ۶ نکته مهم در طراحی فضای کاریتان کمک کنیم تا بتوانید بهره وری کارتان را افزایش دهید. خوشبختانه راه حل هایی برای افزایش سطح بهره وری در کسب کار به وسیله نحوه چیدمان در محیط کار وجود دارد که با عمل کردن به این نکات شما محل کار رابرای کارکنان خود تبدیل به فضایی برای پیشرفت خواهید کرد.

  •  به دنبال سرنخ هایی برای افزایش بهره وری  باشید.

سعی کنید فضایی را طراحی کنید که متناسب با نیاز و مربوط به کار شما باشد؛ به عنوان مثال: لباسی که به عنوان لباس فرم مد نظر دارید با کاری که قرار است انجام دهید مرتبط باشد مثل لباس فرم آژانس های مسافرتی

دانستنی مربوط: ۴ نکته مهم برای خلق یک محیط اداری الهام بخش

  • انتخاب رنگ سازمانی

همانطور که شما برای شرکت خود نام و لوگو طراحی می کنید پس باید یک رنگ برای برند خود انتخاب کنید. بر اساس روانشناسی رنگ ها رنگ هایی همانند آبی و سبز در طولانی مدت موجب بهبود تمرکز و رشد در کار خواهد شد. پس در انتخاب رنگ سعی کنید خیلی با دقت عمل کنید تا در آینده به مشکل نخورید.

  • تمرکز روی کار

همه ما عاشق منظره زیبا هستیم اما در محیط های اداری دیدن این فضاها تقریبا نتیجه ایی خوبی دربرنخواهد داشت و فقط منجر به حواس پرتی و عقب افتادن از کار خواهد شد اکثر طراحان داخلی سعی کرده اند هنگام چیدمان میز و صندلی اداری در محیط کار تا حد ممکن این از پنجره میز ها را بچینند. اما همواره چیدمانشان به نحوی است که نور را کاملابه داخل محیط هدایت می شود.

  • تعامل و همکاری

اکثر  شرکت های بزرگ و مطرح زمانی شرکت هایی،کوچک بودند اما با پشتکار و تعامل با یکدیگر توانستند حرفی برا گفتن داشته باشند. پس همیشه تعامل و همکاری در همه جا چه با همکاران چه با مشتریان بسیار تاثیر گذار است و همین تعاملات منجر به رشد و پیشرفت در کار خواهد شد.

  • آراستگی و تمیزی

یکی از اصول مهم در طراحی محیط کار رعایت آراستگی و تمیزی محیط است. زمانی که شما فضای اطراف یا میز کارتان را تمیز و مرتب داشته باشید ناخودآگاه تمرکز و انرژی بیشتری برای انجام امور محوله در محل کار خواهید داشت. مثلاشما می توانید با دورانداختن وسایل یا کاغذ های باطله که موجب آشفتگی و کثیفی میز کارتان می شود و موجب حواس پرتی شما می شود جلوگیری کنید.

دانستنی مربوط: نحوه ایجاد یک محیط کار بدون استرس

  • برنامه ریزی

یکی از مواردی که مکمل تمیزی درمحیط اداری است برنامه ریزی است. علاوه بر تمیز ومرتب کردن میز کار خود شما با داشتن برنامه روزانه می توانید بدون اتلاف وقت به انجام کارهایی که از روز قبل نوشته اید بپردازید. شما می توانید آخر هر روز این لیست را برای روز بعد خود بنویسید تا بهتر روی کارتان تمرکز کنید.