۴ نکته مهم برای خلق یک محیط اداری الهام بخش

زیبایی و الهام بخش بودن محیط کاری بیش از آنچه شما فکرمی کنید می تواند روی بهره وری و رضایت کارکنانتان تاثیربگذارد. ما در این دانستنی به شما نحوه ایجاد فضای کاری الهام بخش که باعث حفظ وتقویت روحیه کارکنان خواهد شد را توضیح خواهیم داد.

طبق گزارشات و تحقیقات به عمل آمده چیزی حدود ۷۶ درصد از افرادی که در محیط های اداری مشغول به کار هستند گفته اند طراحی و دکوراسیون خاص و زیبای محیط اداری  انگیزه و روحیه ی بالایی به آنان برای کار کردن می دهد.

یک اتاق انتظار ( استراحتگاه ) خاص و زیبا

همانطورکه از اسمش پیداست این اتاق برای کارکنان می تواند خیلی موثر باشد و انگیزه کارمندان را دوچندان خواهد کرد. کارمندان اکثر وقت خود را پشت میز سپری می کنند و همین امر باعث می شود تا احساس خستگی بر آنان غلبه کند؛ اتاق انتظار یا استراحتگاه می تواند قضایی عالی برای رفع خستگی و تجدید قوا فرد باشد. برای تجهیز یک اتاق انتظار لوکس و مدرن می تواند از امکاناتی همچون صندلی های انتظار، مبلمان اداری و حتی پارتیشن های آگوستیک نیز استفاده کرد و فضایی خاص را با کمی خلاقیت خلق کنید. این فضا نه تنها برای کارکنان شما می تواند جذاب و موثر باشد بلکه می توانید از این فضا برای دعودت مهمان نیز استفاده کنید.

اتاق انتظار فضایی برای برگزاری جلسات

جلساتی که از قبل برنامه ریزی شده اند بسیار حائز اهمیت است. زیرا در این جلسات ایده ها و توافقات مهمی ممکن است رخ دهد. پس وجود همچنین مکانی برای برگزاری جلسات می تواند کمی برای مخاطبان شما جذاب باشد زیرا اکثر جلسات در اتاق های کنفرانس انجام می پذیرد می تواند تجربه متفاوتی برای افراد به وجود آورد. وجود این چنین فضاهایی در محیط های اداری نه تنها کارمندان را تشویق به شرکت درجلسات گروهی می کند  بلکه باعث خلق ایده هایی ناب می شود که شما را برای رسیدن به جایگاهی بالا نسبت به رقبا سوق می دهد  و این پیشی گرفتن مسلما باعث افزایش بهره وری در کار خواهد شد.

ساخت یک اتاق انتظار

محیطی که قرار است به منظور اتاق انتظار و یا استراحتگاه تجهیز شود باید از فشار روحی و فیزیکی کارکنان شما بکاهد. به همین دلیل شما باید به عنوان یک کارفرما محیطی بسیار جذاب و خاص را خلق کنید. می توانید برای شروع به سراغ مبلمان بروید، سعی کنید از مبلمانی اداری راحت، استاندارد و در عین حال جذاب استفاده کنید. بعد از مبلمان نوبت به میز می رسد، می توانید میزی زیبا و خاص را برای صرف وعده های غذایی کارکنانتان انتخاب کنید. حتی می توانید یک روز در هفته را با کارکنانتان وقت بگذرانید و در کنار هم صبحانه یا ناهار میل کنید. این کار باعث می شود تا کارکنان شما این موضوع را به خوبی درک کنند که چقدر به آنان اهمیت می دهید جدای این موضوع این کار می شود تا با سوالات متفاوت و نظرسنجی از کارکنان بتوانید بهتر نواقص و معایب موجود در کارتان را متوجه شوید با انجام این کار شما با یک تیر  دو هدف را به نشانه گرفته اید و نتیجه خوبی هم خواهید گرفت.

حتی می توانید خارج از محوطه داخلی شرکت فضایی جذاب آماده کنید. مثلا می توانید با ایجاد فضایی زیبا در حیاط یا حتی پشت بام  شرکت خود فضای لوکس و خاص همانند باغ بام ( Roof garden )  درست کنید.

فضای شخصی

افراد از لحاظ روانشناسی برون گرا یا درون گرا باشند. به همین دلیل هر فردی نیاز به حریم شخصی در محیط اداری دارد. آیا شما این گزینه را در اختیار کارکنان خود قرار می دهید؟  فضایی به دور از هرگونه صدا و هیاهو مختص کارکنانی که نیازمند آرامش برای انجام کارهایشان هستند. پیاده سازی فضایی توسط پارتیشن در محیط کار این فرصت را به افراد می دهد تا برای انجام کارهایشان که به شدت نیاز به سکوت دارد آن را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند.

مجموعه تولیدی آریاچیله به پشتوانه ۱۵سال تجربه درخشان با افتخار بهترین کالایی ایرانی و با کیفیتی بالا برای شما عزیزان طراحی و تولیده کرده است؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت های به روز مبلمان و میز اداری می توانید به منو محصولات ما مراجعه کرده تا از آخرین قیمت ها باخبر شوید. همچنین شما می توانید برای خرید محصولات آریاچیله ازطرح های اقساطی شگفت انگیز و بدون ضامن چیله نیز استفاده کنید.